Google AdWords ir pakartotinė rinkodara: svarbiausi niuansai

google adwordsDaugiau nei 95 proc. lietuvių naudojasi Google sistema, ieškodami informacijos apie pasirinktos kategorijos prekes ar paslaugas. Neatsitiktinai Google AdWords yra viena perspektyviausių ir veiksmingiausių internetinės reklamos formų. Vienas svarbiausių minėtosios paslaugos privalumų – vartotojų paieškų analizė ir geriausių rezultatų pateikimas. Atskiru privalumu laikoma ir patogi reklamos apmokėjimo sistema, t. y. klientas moka už rezultatą ir, stebėdamas duomenų analizę, gali racionaliai paskirstyti investicijas.

Kodėl Google reklama?

Svarbiausias Google AdWords tikslas – reklamos rodymas potencialiems klientams. Tai reiškia, kad minėtoji reklamos forma užtikrina aukštą investicinę grąžą. AdWords leidžia numatyti potencialių klientų poreikius ir sugrupuoti juos į atskiras kategorijas. Reklama transliuojama remiantis konkretaus regiono, paros laiko ir kitų individualių poreikių rodikliais.

AdWords reklama yra puikus pasirinkimas tiek mažesnėms, tiek didesnėms bendrovėms ir geras sprendimas trumpoms kampanijoms, pvz., specialiems pasiūlymams, akcijoms, išpardavimams ar renginiams. Google AdWords padės išspręsti ir naujo produkto įvedimo sunkumus. Visas transliuojamas reklamas galima koreguoti, sustabdyti ir iš naujo įjungti bet kurią dieną, bet kuriuo paros metu. Pageidaujantiems išskirtinumo siūlomos ne tik tekstinės, bet ir vaizdinės internetinės rinkodaros formos.

Pakartotinė rinkodara – remarketingas

Užpildyta prekių ir paslaugų rinka suteikia vartotojui galimybę rinktis, t. y. ieškodami konkretaus produkto, įvertiname kelių įmonių pasiūlymus ir sudarome alternatyvų sąrašą. Natūrali konkurencija verslininkus ragina stoti į kovą dėl potencialių pirkėjų. Remarketingas, t. y. pakartotinė rinkodara, siūlo optimaliausią minėtosios problemos sprendimą, t. y. jūsų svetainėje apsilankiusių ir ją palikusių vartotojų sugrąžinimą. Minėtoji paslauga buvusiems jūsų lankytojams siūlo reklamą, skatinančią sugrįžti. Pakartotinės rinkodaros veikimas pagrįstas Google AdWords reklamos skelbimų rodymu tiems lankytojams, kurie lankėsi jūsų svetainėje ir atliko tam tikrus veiksmus (pvz., domėjosi konkrečios prekės aprašu). Pakartotinė rinkodara potencialiems jūsų klientams teikia specialiuosius pasiūlymus (pvz., nuolaidas) ar ragina atidžiau pasidomėti tam tikra prekių kategorija.

Pakartotinė rinkodara yra puiki galimybė, leidžianti analizuoti potencialių klientų poreikius ir elgseną jūsų svetainėje. Jūs galite stebėti lankytojų pokyčius, įžvelgti tendencijas ir numatyti klientų poreikius. Tinkamai realizuota pakartotinės rinkodaros paslauga didins prekinio ženklo žinomumo rodiklius ir sustiprins bendrovės įvaizdį.

Bendradarbiaukite su profesionalais

Jei siekiate aukščiausių rezultatų, norite maksimaliai padidinti klientų gretas ir sukurti didžiausią investicinę grąžą, bendradarbiaukite su Google reklamos specialistais, teikiančiais aukščiausios kokybės paslaugas. Nepamirškite – internetinė rinkodara yra nuolatos besikeičianti, auganti ir tobulėjanti veiklos sritis, reikalaujanti praktinės patirties, įgūdžių ir profesinių žinių.

Logotipų kūrimas: kas svarbu geram logotipui?

logotipų kūrimasKiekvienas verslininkas žino, jog didesnį pelną ir klientų skaičių užtikrina didesnė reklama. Gerai reklamai reikalingi skambūs šūkiai, geri vaizdai, tinkamas logotipas. Įmonės logotipas – jos vizitinė kortelė,  jos simbolis, naudojamas visur ir visada. Todėl logotipų kūrimas yra labai svarbus darbas, kuriant įmonės įvaizdį. Kad šis žingsnis būtų atliktas tinkamai, pravartu logotipui skirti pakankamai dėmesio ir paisyti tam tikrų taisyklių.

Idėja

Pirmiausia, prieš kurdami savo logotipą, turite sukurti jo idėją. Kiekvienas logotipas turi savo aprašą, kuriame paaiškinama jo vizija, jo simboliai ir bendroji prasmė, kurią jis perteikia. Todėl tam reikia kaip reikiant apsukti galvą. Pati logotipo idėja turi atspindėti Jūsų įmonės veiklą ir jos  nuostatas.  Žmonės, pažiūrėję į Jūsų įmonės logotipą turi perskaityti žinutę, kurią užkoduojate.

Priemonės

Kad žinutė būtų perskaitoma paprastai ir tiksliai, reikia pasitelkti dar daugiau pastangų nei tik sugalvoti, ką sako Jūsų logotipas. Tuo ir įdomus logotipų kūrimas, nes tai itin atsakingas ir įvairus darbas. Kad logotipas būtų tinkamai suprastas, ja reikalinga panaudoti tinkamas formas, spalvas ir simbolius.

Žmonės, matydami logotipus, kaip ir įvairias reklamas, vienaip reaguoja į ryškias spalvas ir aštrias linijas, tuo tarpu švelnūs atspalviai ir apvalūs simboliai jiems perduoda kitokią žinutę. Apie tai turite tinkamai pagalvoti ir pasirinkti tokius elementus, kurie aktualūs Jūsų įmonei ir  atitinka Jūsų veiklą. Visu tuo pasirūpinti Jums padės profesionalūs logotipų kūrėjai, kurie žino, kaip tinkamai panaudoti spalvas ir formas, kad jos ne tik būtų teisingos, bet ir tarpusavyje derėtų, išpildytų bendrą estetinę funkciją.

Sėkmingas logotipas reiškia gerą įmonės įvaizdį. Tinkamai sukurtas logotipas veikia ne tik kaip Jūsų rekvizitas, bet ir puiki reklama. Todėl šiam sprendimui pravartu skirti pakankamai laiko ir pastangų.

Keletas paprastų patarimų, kuriant savo logotipą:

  • Nuspręskite, ar Jūsų logotipas turės šūkį
  • Logotipe naudokite savo įmonės spalvas
  • Stenkitės atsisakyti visų nereikalingų detalių
  • Logotipų kūrimas – ne vienos dienos darbas
  • Pasidomėkite, kaip žmogų veikia skirtingos spalvos
  • Kuo logotipas aiškesnis – tuo jis lengviau suprantamas
  • Kurkite tokį logotipą, kuris bus lengvai pritaikomas įvairiam naudoji

Norfa akcijos: sekame ir naudojamės geriausiais pasiūlymais

norfa akcijosVisi lietuviški mažmeninės prekybos tinklai vilioja klientus akcijomis. Kelias dienas, savaites ar net mėnesį trunkančios akcijos pritraukia nemažai žmonių. Tačiau ne tiek, kiek norėtų  prekybos tinklų rinkodaros vadovai. Todėl tam, kad klientai taptų labiau priklausomi nuo parduotuvės ir būtų skatinamas pirkimas, yra sukurtos lojalumo programos. Vieną tokių programų turi ir Norfa akcijos. Ką ši programa suteikia pirkėjui ir kaip ja naudotis?

Prieš dešimtmetį Norfa pristatė pirmąsias korteles – lygiai tokias pat, kokias siūlo Maxima, IKI ar kt. prekybos centrai. Per šį laiką tinklo nuolaidų sistema keitėsi kelis sykius, tačiau galiausiai apsistota ties momentinės ir kaupiamosios nuolaidos taikymu. Momentinė nuolaida reiškia, jog kiekvieną kartą apsipirkdami už tam tikrą sumą ir pateikę Norfa kortelę gausite atitinkamo dydžio nuolaidą, pavyzdžiui, perkant už 50 litų – 1 proc., už 100 litų – 2 proc. ir t.t. Kaupiamoji nuolaida taikoma atsižvelgiant į praėjusio mėnesio pirkinių sumą.

Tačiau Norfa kortelė yra naudinga ne vien dėl taikomų nuolaidų prie kasos. Prekybos tinklas, kaip ir visi kiti, vykdo aktyvią akcijų kampaniją. Su kortele Norfa akcijos gali būti dar geriau išnaudotos. Kortelių turėtojams reguliariai yra pateikiami išskirtiniai pasiūlymai. Daugelis akcijų yra skiriama ir įprastiems Norfa pirkėjams, neturintiems nuolaidų kortelės.

Norfa akcijas galima sekti keliais būdais. Pirmasis – specialūs prekybos tinklo leidiniai, kurie kiekvieną savaitę yra atnaujinami naujomis akcijomis. Šiuos leidinius galima rasti tiek parduotuvėje, tiek internete. Juose pateikiamos prekės, kurioms tą savaitę taikomos žemesnės kainos. Antrasis būdas – naujienlaiškis. Jei negalite skirti laiko leidinio skaitymui parduotuvėje ar prie kompiuterio ekrano, geriausius Norfa pasiūlymus galite gauti tiesiai į el. pašto dėžutę ir juos peržvelgti išmaniajame telefone ar kitame mobiliajame įrenginyje. Šia galimybe galite pasinaudoti apsilankę oficialioje prekybos tinklo internetinėje svetainėje.

Norfa akcijos gali būti stebimos naudojantis ir specialiai tam sukurtomis svetainėmis, pavyzdžiui, RaskAkcija.lt, kurios išvaizdžiai ir išsamiai pateikia daugelio lietuviškų prekybos centrų akcijas vienoje vietoje. Be to, šiose svetainėse pateikiamus prekybos centrų leidinius galima atsisiųsti į savo kompiuterį ir juos atsispausdinus naudoti kaip pirkinių sąrašą.

Atsiliepimų apie paslaugas galia

„Su šia įmone buvo paprasta ir lengva bendrauti. Jie tikri savo darbo profesionalai.“

Agnė.

„Esu labai patenkintas aptarnavimu.“

Jonas.

„Labai džiaugiuosi, kad pasirinkau šią įmonę…“

Sergejus.

atsiliepimas
Gero atsiliepimo pavyzdys (kalbama apie vieną gyvenimo mokytoją).

Ką jums sako šie atsiliepimai apie įmonę? Man tai nieko. Sakote, kad kažkur jau matėte tokius? Žinokite, esu jau ir rašęs tokius klientų užsakymu, šalia kitų tekstų interneto puslapiui (Apie mus, Paslaugos). Taip supratote teisingai, rašiau tokius ir panašius atsieit klientų atsiliepimus. Man nereikia būti įtariu ir nepatikliu svetainės lankytoju, kad įtarčiau, kad šie atsiliepimai yra netikri. Kiek tokių yra lietuviškuose interneto puslapiuose? Dauguma!

Kliento atsiliepimas yra galingas ginklas. Kai kurios įmonės net neužsiima aktyvia klientų paieška – už juos tai daro esami klientai, kurie rekomenduoja įmonę savo draugams ir pažįstamiems. Paprasčiausiai rekomenduoja. Kaip tai vyksta? Kažkas klausia – „gal žinai, kas daro neblogai buhalterinę apskaitą?“. „Taip, mano buhalteriai gerai dirba. Maža firma, bet dirba normaliai, matosi, kad profai. Dirba nebrangiai, bet ir nechaltūrina… Galiu duoti kontaktą.“ Kai du pažįstami susitinka prie alaus bokalo, tokios rekomendacijos paprastai pakanka, tačiau internete viskas vyksta kiek kitaip.

Pirmiausiai, reikia įsitikinti, kad rekomendaciją duodantis žmogus yra patikimas, jo žodžiu galima pasitikėti. Paprastai po minėtos žodinės rekomendacijos seka kitas klausimas – „kaip tu su jais susijęs?“, siekiant išsiaiškinti rekomendacijos davėjo interesus. Aišku, kad įmonės akcininkas ar žmogus, kuriam pažadėti komisiniai už atvestą naują klientą nersis iš kailio, kad tik prikalbintų pasinaudoti teikiamomis paslaugomis. Rekomendacijos metu gali būti paminėti ir minusai, ne tik pliusai. Taip suteikiama galimybė pasvarstyti, ar pliusai akivaizdžiai minusus nusveria, ar jie yra esminiai, dėl kurių net kreiptis nevertėtų.

Perkelkime dabar tas rekomendacijas į internetą. Pabandysiu duoti keletą patarimų, kaip reikėtų naudoti atsiliepimus savo interneto puslapyje.

  1. Jokių automatinių atsiliepimų rašymo įskiepių! Čia jums ne koks forumas, ar skundų portalas, išklausantis buvusių darbuotojų ir konkurentų „nusiskundimus“, kurie paprastai „nuskandina“ gerus atsiliepimus.
  2. Esant galimybei, atsisakykite skyrelio „Atsiliepimai“. Jie turi būti natūralesni, nei 17 atsiliepimų rinkinukas, kuris dažnai nesikeičia metus ar net keletą metų. Jei turite įmonės naujienas, atsiliepimus iš svarbesnių klientų galite rašyti ten, bet nereikia laikyti atskiro skyriaus.
  3. Jokių datų šalia atsiliepimų. Jei kartą klientas buvo patenkintas ir sutiko duoti rekomendaciją, dar nereiškia, kad po mėnesio jis nenutrauks sutarties ir neparašys blogų atsiliepimų. Priežasčių tam gali būti daugybė, tuo tarpu skaitytojas matys, kad prieš 7 metus kažkas jūsų įmonę gyrė… Jei apleisite naujų rekomendacijų publikavimą, lankytojai taip pat matys, kad paskutinis atsiliepimas buvo prieš metus. Ar jūsų darbo kokybė metus buvo tokia bloga, kad neturite nė vieno atsiliepimo? O gal jūs jau metus veiklos nevykdote veiklos? Data atsiliepimams nereikalinga.
  4. Nerašykite atsiliepimų patys! Save girti yra labai sunku, arba tai nenatūraliai išeina… Geriau pateikite klientams trumpą klausimyną, ar atsiliepimo rašymo planą. Pavyzdžiui, a) Kokia paslauga pasinaudojote? b) Kaip ši paslauga padėjo jūsų verslui (pagerino, pagreitino)? c) Kodėl rekomenduojate visiems? Nevenkite skaičių – „30 procentų pagerėjo darbas po šios paslaugos“; „dabar viską darome dvigubai greičiau, nes šie profesionalai padėjo…“. Konkretumas reiškia, kad atsiliepimas unikalus, be to tai nemažai pasako apie paslaugos efektyvumą.
  5. Pateikite rekomendaciją davusio asmens nuotrauką, pilną vardą pavardę ir jo darbovietę. Visada atsiras iš matymo pažįstančių asmenų, taip pat tų, kurie tenka dirbti su ta pačia įmone, tad visada lankytojas žinos, kad gali pasitikslinti dėl paslaugų ir gauti asmeninę rekomendaciją.
  6. Jei gaunate rekomendacijas apie konkrečią paslaugą, natūralu, kad tokį atsiliepimą geriausiai patalpinti būtent tos paslaugos aprašyme. Tiesiog pasidomėkite tam tikru HTML kodu, kad galėtumėte gražiai įterpti atsiliepimą su nuotrauka į paslaugos puslapį – jokių papildomų TVS funkcijų čia nereikia, tad tai nieko nekainuoja papildomai. „Apie Mus“ skyrelyje taip pat galima įdėti 2-3 bendrinius atsiliepimus, tačiau akcentas vis tiek turėtų būti į paslaugų aprašymus.
  7. Nedubliuokite atsiliepimų, geriau juos subtitruokite. 🙂 Skamba įdomiai? Kai gaunate atsiliepimą rusiškai ar angliškai, pateikite originalo kalba, tada po apačia pateikite vertimą lietuviškai. Atrodys originaliai, neiškraipysite atsiliepimo minties savo vertimu. Tie, kas supranta tas kalbas, galės ir taip perskaityti.
  8. Per trumpas – blogai, per ilgas – irgi blogai. Optimalus atsiliepimo ilgis – 2-3 sakiniai. 5 žodžiai – per trumpas. Jei daugiau panegirikos ir vos ne prozos kūrinys išeina, stenkitės dėti tik esminį fragmentą. Pilną tekstą galima dėti įmonės naujienose, o atsiliepime pateikti nuorodą į pilną tekstą. Turėkite omenyje, kad skaitytojui reikia suvokti, kas ir kodėl jus rekomenduoja. Svetimos pagyros nėra labai įdomus skaitinys.
  9. Atsiliepimai, kurie gaunami ant popieriaus, įrėminti ir kitais fiziniais būdais turėtų būti tiesiog perrašomi. Beje, galima juos ir nuskenuoti, tačiau talpinti puslapyje šalia paslaugų – sunkiai suvokiamas variantas. Jei jau gautas atsiliepimas iš labai rimto kliento – padarykite naujieną ir įdėkite tiek tekstą, tiek skenuotą versiją – tai yra pakankama priežastis pasigirti ir pasipuikuoti. Tokio lygio atsiliepimų gaunama ne kas dieną, todėl paverskite jas naudingu turiniu, o ne laikykite pas direktorių stalčiuje ar ant sienos pasikabinę.

Atsiliepimai – tikrai galingas rinkodaros įrankis, tačiau jis turi būti naudojamas pagal paskirtį ir teisingai. Priešingu atveju ne tik, kad naudos nebus, bet ir žalos savo reputacija prisidarysite. Interneto vartotojai – ne idiotai, jie supranta, kada atsiliepimas yra nuoširdus ir tikras, o ne paties darbuotojo parašytas apie savo įmonę, apsimetant klientu.

SEO informacija: kokybiškos atgalinės nuorodos

nuorodosPasidarėm puslapį. Viskas veikia, bet sakė reikia dabar tų nuorodų užsipirkti. Ką galite pasiūlyti?

Tokie klausimai Rasytojas.lt el. pašto dėžutę „sudrebina“ vis dažniau ir dažniau Norėtume plačiau papasakoti, kaip yra su tuo nuorodų „užsipirkimu“.

Nuorodomis prekiauti negalima

Neseniai Google paieškos sistemos inžinierius ir SEO kelrodis Matt Cuts atsakė į vieną iš daugelio panašių klausimų. Savo video jis teigia, kad, jei gavote nuorodų iš puslapio, kuris jas nusipirko, tos nuorodos nelabai bus ko vertos ir jūsų puslapiui nepakenks. Nepakenks, bet ir nepadės. Tai tik dar vienas įrodymas, kad nuorodų pirkti negalima.

Kaip vyksta pirkimas? Labai paprastai. Įsivaizduokite, kad yra puslapis su įvairiais juokeliais. Jis gana lankomas, jame daug puslapių su įvairiais juokais. Puslapio savininkai paskelbia, kad parduoda nuorodas arba vietą nuorodoms. Sumokate kelis šimtus litų už metus ir puslapio apačioje administratoriai patalpina į jus nuorodą. Taip per vieną dieną gaunate nuorodas iš kokio 100 000 puslapių apie juokelius.

Kas vyksta toliau? Toliau jūsų puslapis palaikomas labai geru ir pakyla paieškos sistemos rezultatų eilėje per kelias pozicijas į viršų. Visi džiaugiasi, ploja, mintyse skaičiuoja būsimą pelną, kurį atneš lankytojai. Po kurio laiko Google robotas perskaito visus puslapius, kuriuose yra patalpinta nuoroda ir pradeda analizuoti ten esančius raktinius žodžius. Jei jūsų puslapis yra apie juokelius ir humorą – viskas tvarkoje. Įdomių minčių Google robotams kyla tada, kai jie mato juokelių puslapį rekomenduojantį buhalterineių paslaugų arba langų gamintojų puslapį. Čia prasideda linksmybės. Kadangi turinys yra nesusijęs, nuorodų reikšmė mažinama ir jūsų puslapis krenta paieškose žemyn.

Po kurio laiko Jūsų nuorodos laikas pasibaigia. Administratorius išima nuorodą iš savo puslapio. Po kurio laiko Google robotai būna labai nustebę – kaip jūsų puslapis, turėjęs 10 000 atgalinių nuorodų, staiga jų visų nebeteko? Ar tik nebus čia kažkokios klastos? „Klastingus“ puslapius Google baudžia sumenkindama pozicijas paieškoje. Netekę tiek nuorodų, tikriausiai nukrisite gana žemai paieškos rezultatų eilėje. Tai dėl to, kad buvote nusipirkę nuorodų. Pats nieko nedarėte? Tai gal jūsų SEO paslaugų teikėjai tai padarė už jus? Reikalaukite ataskaitų, kur nuorodos buvo patalpintos.

Kokybiškas turinys

kokybeKokybiškas turinys yra esminis Google reikalavimas. Ne tik pačiame puslapyje, bet ir kituose puslapiuose, kurie deda nuorodas į jūsų puslapį.

SEO paslaugos apima analizę, atgalines nuorodas ir šiek tiek SEO tekstų. Tai reiškia, kad SEO konsultantai, į kuriuos kreipiatės pagalbos kokybiško turinio greičiausiai neruošia. O juk Google yra aiškiai pasakęs – kokybiškas ir susijęs turinys yra geriausia vieta vertingai nuorodai.

Bet juk „užsipirkote“ 100 000 atgalinių nuorodų… Kuo gi jos blogos? Pirmiausiai, jos patalpintos puslapiuose, kurie NĖRA apie jūsų verslo sritį. Antra, vargu ar tuose puslapiuose yra kokybiško teksto, nes Google robotai puikiai supranta, kur yra iliustracija ir komentarai. Toks puslapis paprastai nėra laikomas naudingu, nes tokio turinio išliekamoji vertė yra labai menka. Tai koks tas kokybiškas turinys, paklausite. Jūs tokį kaip tik ir skaitote 😉 Tai naudingas straipsnis, kuriame yra gausu teksto, nežaidžiama su raktiniais žodžiais, naudojamas teksto formatavimas, iliustracijos, video. Toks tekstas nusipelno būti pasidalintas socialiniuose tinkluose, nes jis parašytas su tikslu duoti naudos skaitytojui. Beje, ar žinote, koks yra juokelių puslapių tikslas? Labai paprastas – sugeneruoti kuo daugiau puslapių, kuriuos verčiant keistųsi vaizdinė ir tekstinė reklama. Papildomai – nuorodų pardavimas.

Patarimas: nuorodos tik iš kokybiškų puslapių

Mūsų patarimas yra paprastas – siekite ne kiekybės, o kokybės ir nuorodas rinkite iš KOKYBIŠKŲ puslapių, kurie yra susiję tematika, o ne apie bet ką.

patarimasJei reklamuojate savo žaliuzių prekybos puslapį, nuorodas gaukite iš puslapių apie žaliuzes, statybą, langų įrengimą, interjero idėjas ir t.t. Jei reklamuojate tokį dalyką, kaip SEO paslaugos, nuorodą gaukite iš tokių straipsnių kaip šis – apie rinkodarą, interneto puslapių kūrimą, paieškos sistemas ir SEO. Tik tada jūsų nuoroda bus vertinga. Priešingu atveju – pinigai į balą, o naudos nebus jokios. Kai kuriais atvejais galite net patirti nuostolių, jei Google nuspręstų jūsų puslapį nubausti.

Beje, paskutiniai turinio rinkodaros patarimai iš profesionalų. Jei tekste yra reklamuojamas tam tikras prekinis ženklas ir paslauga, būtina apie tai nurodyti prirašant kad tai reklaminis tekstas. Na, va, nurodėme… 🙂 Dabar ramu.

Grafinis dizainas ir vizualinė komunikacija internete

Naujoms įmonėms ir verslams reikia pradėti nuo vizualinės komunikacijos pagrindų. Reikia, bet ar kas nors pradeda?

Dažniausiai pradedame nuo logotipo ir interneto puslapio. Kartais išeina taip, kad interneto puslapių kūrėjai yra paprašomi sukurti ne tik puslapio dizainą, bet ir patį logotipą. Tada ir prasideda visas chaosas, kuris ne visada gerai baigiasi.

Situacija paprasta. Nauja įmonė arba net pavienis verslininkas (freelanceris), norintis plėstis ir vystyti nuosavą verslą, nusprendžia, kad jam reikia profesionalios interneto svetainės, kurioje jis reklamuos savo paslaugas. Svetainei reikalinga kas? Grafinis dizainas, programavimas, iliustracijos, tekstai. Į ką kreiptis? Į interneto puslapio kūrėjus, nes jie turi dizainerius ir gali pagaminti puikų puslapį, į kurį veršis lankytojai.

Interneto puslapio kūrėjai trina rankas ir prašo: „Duokite mums logotipą, anksčiau darytų reklamų ir kitų dizaino pavyzdžių, kad suprastume, koks yra jūsų firminis stilius. Brandbookas būtų idealu…“ Pala, pala, kas toks? Brandbookas? Jau jo tai tikrai nėra, nes nėra ir logotipo, o ką jau kalbėti apie prekinio ženklo naudojimosi taisykles.

Tada interneto puslapių kūrėjams atsiranda unikali galimybė pasireikšti ir sukurti logotipą. Klientas visada teisus, tad jį reikia aptarnauti ir nepaleisti. Bent 500-1000 litų didesnis užsakymas yra tikrai gerai. Per pora savaičių gimsta logotipas, tada prasideda jo derinimas. Dar per pora savaičių logo suderinamas ir pradedami interneto puslapio dizaino kūrimo darbai. Projektas jau kiek užsitęsė, tačiau viskas atrodo nuostabiai ir teisingai.

Sukūrus logotipą, klientas tuojau pat užsimano vizitinių kortelių. Deja, čia jau interneto puslapių kūrėjai padėti gali nebent „po darbo“ ir tai gana standartiškai – logotipas, vardas pavardė, pareigos, adresas, telefono numeris, el. paštas ir interneto puslapio adresas. Viskas – turime dar vieną neįdomią, niekuo neišsiskiriančią vizitinę kortelę.

Kol dizainas kuriamas, o programuotojai pluša, klientas užsimano skrajutės. Deja čia jau interneto puslapių kūrėjai nebeiškenčia ir pasiunčia klientą… pas spaustuvininkus, kurie gali atspausdinti skrajutes, lankstinukus ir kitokią spaudą. Jų dizaineris, apsivertęs gana bendrinės išvaizdos šablonais papluša pora valandų ir štai jums – skrajutė. Šioje vietoje sniego gniūžtė įgauna pagreitį ir pradeda greičiau ir greičiau riedėti nuo kalno. Po kurio laiko prireikus ir lankstinuko, jis bus užsakinėjamas jau pas kitus spaustuvininkus ir taip be galo, be krašto.

Mielieji puslapių užsakovai, turėtumėte žinoti, kad vizualinė komunikacija yra ne paprastas logotipas, o visų grafinių elementų visuma. Viskas prasideda nuo vizualinės komunikacijos strategijos, kuri aiškiai nusako kokia yra tikslinė auditorija, kokios vertybės turi būti asocijuojamos su prekės ženklu. Tik tada yra kuriamas logotipas ir firminis stilius, kuris iš karto apima daugybę įvairių komunikacijos priemonių. Reikia žinoti, kaip logotipas atrodys televizijoje ant permatomo pagrindo, kas bus, jei reikės nespalvoti logotipo varianto? Taip pat reikia aiškiai nusakyti, kokiu atstumu aplink logotipą negali būti kitų grafinių elementų. Spalvinė gama yra labai svarbi. Būtent vizualinės komunikacijos kūrėjų reikalas yra nustatyti, kokios spalvos turi būti naudojamos pagalbinei reklaminei terpei – lankstinukams, plakatams, vizitinėms ir kitiems leidiniams. Net firminiai marškinėliai turi būti derinami su logotipu. Gal balta spalva yra ne pati tinkamiausia? Štai, kiek daug klausimų kyla apie grafinį dizainą ir jo panaudojimo plonybes. Interneto puslapių kūrėjai dažniausiai į tokius klausimus atsakymų neturi, tačiau ne visi. Yra kūrybinės agentūros, kurių darbas kurti firminį stilių, taip pat ir internete.

Ar tai brangu? Aišku, kad brangu, bet vėliau bent žinosite, kad viską darėte teisingai. Profesionaliai sukurta vizualinė komunikacija yra svarbi pardavimų dalis, tad į ją investuoti būtina.

Versliukai.lt – smulkaus verslo paslaugų reklama

Šį kartą norime pristatyti specialią paslaugą ir interneto portaliuką, kuris tuo užsiima.

Auditorija: Pradedantieji verslininkai – laisvadarbiai (freelanceriai) ir smulkios įmonės.

Problema: Pradėjus savo verslą ir dirbant vienam pačiam iš karto iškyla problema – iš kur gauti klientų ir užsakymų. Desperatiškos klientų paieškos prie gero nepriveda, todėl reikia ieškoti tam tikrų patikimų kelių, kaip gauti užsakymų.

Problemos sprendimas: Surinkti visus pavienių profesijų atstovus į vieną vietą, pasakyti visiems, kam reikia pavienių paslaugų, kur galima rasti pavienį darbuotoją.

versliukaiŠtai sprendžiant tokią problemą ir gimė Versliukai.lt. Asmeninių paslaugų reklama internete nemokamai yra pakankamai geras būdas gauti klientų, taip pat aiškus ir protingas įvairių sričių specialistų katalogizavimas naudingas visiems.

Sakykime, Jums reikia interneto puslapio dizainerio. Kur jo ieškosite? Darbuotojo nuolatiniam darbui jums nereikia, tik vienam projektui. Taip pat jums nereikia įmonės, o tik pavienio žmogaus, kuris galėtų pasiūlyti savo paslaugas nebrangiai. Kur tokie dizaineriai renkasi? Pasirodo, dalis jų renkasi Versliukai.lt portale. Kaip ir programuotojai, tekstų rašytojai, SEO konsultantai, socialinių tinklų rinkodaros specialistai – tos specialybės, kurių reikia kiekvienai puslapį aktyviau sugalvojusiai pareklamuoti įmonei. Kur juos rasti? Atsakymas paprastas – Versliukai.lt.

Versliukai.lt gimė kaip parastas specialybių klasifikatorius, kur aiškiai galima susikurti savo profilį ir pristatyti savo paslaugas pateikiant kontaktinį telefoną ir el. pašto adresą. Taip pat aiškiai surašytos visos specialybės ir galimos paslaugos, tad ieškančiam darbuotojo yra labai paprasta susirasti, ko jis ieško.

Šis puslapis užsiima asmeninių paslaugų reklama, tad natūralu, kad viskas paremta profilio informacija. Tai NĖRA skelbimų puslapis, greičiau jau kontaktų birža, skirta verslui arba asmenims, ieškantiems specialistų. Kaip prisistato patys, tai laisvadarbių bendruomenė, siekianti padėti vystyti verslą. Pagalba ne pinigais, o galimybe gauti užsakymų ir klientų. Tiek specialistų paieška, tiek pristatomojo puslapio įvedimas yra nemokami.

Sukurtas neblogas pristatomasis video paaiškina, kas ir kaip…

Versliukai.lt nuolatos auga ir didėja. Vis daugiau ir daugiau žmonių sužino apie šį projektą, tad natūralu, kad vis daugiau ir daugiau pavienių profesionalų gauna naujų užsakymų. Tiesa, sunkoka patikrinti, jei specialistas naudojasi tuo pačiu el. pašto adresu visur reklamuodamas savo paslaugas, nes kol kas nėra mechanizmo, kuris padėtų suprasti, ar klientas atėjo iš šio puslapio ar iš kur kitur. Bet tai labai mažas trūkumas. Privalumų yra kur kas daugiau. Projektas tobulėja, tad su laiku galima tikėtis kur kas didesnės naudos, negu yra dabar.

Nemokama reklama internete: 3 gudrybės

Kam dar reikia nemokamos reklamos? Niekam? Toks jausmas, kad kai kurių puslapių savininkai yra tokie užsiėmę, kad net tingi pasinaudoti nemokamos reklamos galimybėmis.

Susikūrus interneto puslapį paprastai labai džiaugiamasi, šaunamas šampanas, baigiama kivirčytis su puslapio kūrėjais, kurie padarė ne taip, kaip norėjo užsakovas, žodžiu, visi pajunta palengvėjimą. Tas palengvėjimas tęsiasi kokį mėnesį, kol „valdžia“ susizgrimba, kad klientų nepadaugėjo, nors puslapis ir labai gražus, profesionaliai padarytas, su labai sudėtinga turinio valdymo sistema… Kas kaltas? Aišku, kad kūrėjai.

Deja, kalti ne kūrėjai, o patys užsakovai, kurie niekaip neranda laiko puslapį pareklamuoti.

Nemokama reklama internete egzistuoja. Nereikia veltis į jokius reklaminių antraščių mainus ar dalyvauti neaiškiose programose. Pakanka skirti tik 20 minučių per dieną, ir verslas gaus bent minimalią reklamos dozę, kuri su laiku pradės nešti rezultatus.

Juokiatės? Gerai, pasižiūrėkite, ką galima padaryti per 20 minučių.

1 gudrybė. Atsidarote vienu metu tris puslapius: http://rokiskis.popo.lt, racas.lt ir protokolai.com, atsidarote pirmuosius straipsnius ir perskaitę dalį einate prie komentarų. Įrašote savo vardą, emailą ir BŪTINAI savo puslapio adresą. Tada stengiatės ne prikiaulinti, o kažką protingo į temą parašyti. Vienam komentarui parašyti pakanka 5 minučių, tad turėsite dar laiko šiek tiek paskaityti. Jei jūsų komentarai bus išpublikuoti viešai, artimiausias pora dienų matysite, kad kažkas eina žiūrėti, kas jūs per vieni ir kuo užsiimate. Niekas nieko nekainuoja…

2 gudrybė. Prikalbinate kolegę arba kolegą avantiūrai. Jiems tereikia bandyti sušokti striptizą. Rūbų nusimesti nereikia, tik šiek tiek seksualiai pašokti. Arba tai bandyti padaryti kalbant su klientu telefonu. Aišku išsitraukiate telefoną ir viską nufilmuojate. Tai netrunka ilgiau nei 5 minutes. Video dedate į Youtube ir BŪTINAI parašote, kur vyksta veiksmas ir duodate nuorodą į savo įmonės puslapį. Parašymas gali būti intriguojantis ir originalus. Tada beliks tuo vaizdeliu pasidalinti savo socialiniuose tinkluose. Niekas „nepasirašo“ avantiūrai? Palaukite eilinio gimtadienio įmonėje…

3 gudrybė. Naujienų apie įmonę paprastai nėra, nors kas dieną vis nutinka kažką naujo. Nieko čia neprigalvosi. Teks paimti viena iš teikiamų paslaugų ir pabandyti ją aprašyti taip, kad ir bobutė suprastų. Tekstas tegul būna 10-15 sakinių. Paprasčiausiai atsakykite iš eilės į šiuos klausimus:

  • Kas yra ta paslauga?
  • Kokią bėdą jūsų paslauga išsprendžia?
  • Kam ji yra naudinga?
  • Su kokia kita paslauga galėtumėte ją palyginti (pavyzdžiui kirpykla, autoservisu, troleibusu ir t.t.)
  • Kodėl šia paslauga naudojasi vyrai dažniau, nei moterys (arba atvirkščiai)
  • Ar brangiai kainuoja?

Jei sugebėsite į kiekvieną klausimą atsakyti 2-3 sakiniais, gausite visai neblogą tekstą. Tada susirandate kokį straipsnių katalogą, panašų į StraipsniuKatalogas.eu ir ten tą tekstą publikuojate. Nepamirškite tik nuorodos į savo puslapį palikti. Dar logo būtų neblogai.

Tokių gudrybių yra daugybė. Jos nieko nekainuoja. Tik reikia sugaišti 20 minučių ir reklama internete bus paleista. Gal ji iš karto ir neatves daugybės klientų, tačiau su laiku visi tie bandymai duoda savų rezultatų. Įsivaizduokite, kad tokių gudrybių padarote bent po vieną per darbo dieną. Per mėnesį laiko jau turite mažiausiai 20 skirtingų puslapių, kurie įmonę reklamuoja nemokamai. Per tris mėnesius – 60 puslapių. Neabejojame, kad tokia interneto reklama turėtų būti veiksminga jau po pusmečio, nors ir netiesiogiai.

Ar atrasite 20 laisvų minučių?