Kylantis startup’ų poreikis logistikos plėtrai

Nepaliaujamai tobulėjančios technologijos ir inovacijos sparčiai keičia visas gyvenimo sritis. Iškylantys startup’ai būtent ir padeda inovacijomis paremtas iniciatyvas pritaikyti mūsų kasdienėje aplinkoje, skirtingose verslo srityse. Šiuo metu inovacijų taikymo poreikis kyla logistikos ūkio šakai, tačiau maža startuolių kuriuos ši sritis domintų.

Logistika Vilniuje

Lietuva logistikai yra labai dėkinga vieta, dėl savo pozicijos tarp Rytinės ir Vakarinės Europos. Logistika Vilniuje, Kaune ir kituose miestuose, turi puikias galimybes būti vykdoma įvairiomis kryptimis. Ne veltui logistikos verslas, toks populiarus Lietuvoje ir įneša didelę dalį į bendrą šalies BVP. Tačiau norint efektyvinti įmonių darbą, diegti technologijas, kad šalies verslas prilygtų, kitų šalių įmonėms, tiesiog būtinos iniciatyvos, kurios mūsų šalyje – retos. Startup’ai vengia kurti iniciatyvas logistikai, didžiąja dalimi dėl to, kad ji pagrįsta sunkiosios technikos valdymu – laivų, traukinių, vilkikų, oro transporto valdymas, koordinavimas.

Tačiau, dabar pats metas ieškoti kūrybiškų iniciatyvų, kurios padėtų spręsti seniai opias logistikos problemas. Laiku nesuskubus įtraukti inovacijų į įmonės verslą, kyla didelė rizika prarasti rinkos dalį. Todėl šiuo metu aktualiausia rasti antreprenerių galinčių kurti programas įmonės darbui efektyvinti ir sumažinti iškastinio kuro suvartojimą. Taip logistika Vilniuje ar mažesniuose šalies miestuose būtų vystoma atsižvelgiant į ekologiją, stiprinant įmonių atsakomybę ir ženkliai padidinant pelną bei teikiamų paslaugų kokybę.

Norint pradėti vystyti startup’o idėją verta apgalvoti etatinius, paprasčiausių problemų sprendimo būdus. Kuro eikvojimas gali būti sumažintas, taikant naują įrangą, cheminius priedus, atnaujinant ar tobulinant turimas transporto priemones – visi modernūs išradimai galintys padėti nuvažiuoti didesnį kelio ruožą su tuo pačiu kuro kiekiu, žymiai pakeistų logistiką Vilniuje, Kaune ar kitur. Kita svarbi verslo dalis – darbo efektyvinimas ir išlaidų sumažinimas, gali būti pasiektas automatizuojant įmonės darbą. Taikomos technologijos, programinė įranga, gali pagerinti darbų kokybę, pagreitinti ir atpiginti paslaugas.

Taigi, tobulėjant pramonėms šakoms, tarp jų ir logistikai, auga naujų iniciatyvų poreikis. Šiuo metu logistikos startup’ai Lietuvoje sulaukia didžiausios investicijų dalies, o įmonės yra pasiryžusios bendradarbiauti ir padėti antrepreneriams įgyvendinti įvairiausias kūrybines iniciatyvas.

 

Skirtumai tarp smulkaus verslo ir start up

įmonės atidarymasTikriausiai pastebėjote, kad vis dažniau jauni žmonės kuria verslus, nesvarbu kokie jie bebūtų, smulkūs, didelį, daugelis užsiima smulkia veikla kuomet tiesiog reikia įregistruoti save kaip verslininką gaunantį pajamas. Tačiau pastebima, jog daugelis žmonių dar nesupranta koks skirtumas yra tarp naujo, smulkaus verslo ir startup’ų. Todėl norime jums parodyti, kaip vienos ar kitos įmonės atidarymas gali būti visiškai skirtingų koncepcijų, darbo ir veiklos principų.

Pradedant nuo smulkiojo verslo, tai paprastai jis tiesiog yra nedidelis, vidutinio dydžio verslas, kuris veikia vietinėje arba regioninėje rinkoje. Tokioje įmonėje nėra konkurencingo pranašumo prieš konkurentus, gali būti lygus, žemiau arba šiek tiek aukščiau kitos įmonės, o ir kažkokios inovacijos tokiame versle nėra būtinos. Paprastai tokios įmonės atidarymas nereikalauja daug finansinių išteklių, o ir ją atidaro šeima arba vienas asmuo. Tarkim, šeimoje mama skaniai gamina maistą, visi jos patiekalus giria ir net siūlo už juos mokėti, o mažame mieste nėra geros kavinės, kur būtų galima skaniai pavalgyti. Tad be didelių išteklių šeima sugalvoja atsidaryti kavinę mieste. Tam nereikia kažkokių inovacijų, tai yra tiesiog smulkus verslas, kaip koks veltinių pardavimas. Beje, kai yra investuojami pinigai į verslą, iškart yra patiriama nauda.

Startup’ai yra šiek tiek kitokie, tai inovacijų paremtas verslas, kuomet įmonės veikla veikia globalioje rinkoje. Tai nėra kaip smulkus verslas, kuris nėra konkurencingas, čia vyrauja stabili konkurencija su rinkoje esančiais produktais, senuosius norint pakeisti naujais, inovatyviais ir moderniais. Čia pastebimas stebėtinas pranašumas prieš kitas veiklas. Tad jeigu smulkus verslas turi vieną ar kelis savininkus, tai įmonės atidarymas startup’o pagrindu turi daugiau nei kelis steigėjus, kurie atstovauja įvairioms verslo sritims. Kalbant apie finansus, tai startup’as yra brangus verslas, kadangi norint išsikapstyti iš stagnacijos, kuri galiausiai kažkuriuo metu būna pasiekta, reikia daug finansinių išteklių, kad verslas plėstųsi. Tokioje kompanijoje dažnai nebūna taip, kad investuoti pinigai iškart atsiperka, reikia laiko ir kantrybės, kad investicijos atsipirktų.

Taigi, esminiai skirtumai yra atskleisti, todėl nereikia galvoti, kad bet koks naujas verslas yra startup’as, dažniausiai startup’ai yra visiškai inovacijų principu sukurti verslai, kuriems įmonės atidarymas iš pradžių neneša pelno. Tačiau, kai jie būna pastebėti, jie lengvai gali užsidirbti didelius pelnus.

 

 

 

Grafinis dizainas ir vizualinė komunikacija internete

Naujoms įmonėms ir verslams reikia pradėti nuo vizualinės komunikacijos pagrindų. Reikia, bet ar kas nors pradeda?

Dažniausiai pradedame nuo logotipo ir interneto puslapio. Kartais išeina taip, kad interneto puslapių kūrėjai yra paprašomi sukurti ne tik puslapio dizainą, bet ir patį logotipą. Tada ir prasideda visas chaosas, kuris ne visada gerai baigiasi.

Situacija paprasta. Nauja įmonė arba net pavienis verslininkas (freelanceris), norintis plėstis ir vystyti nuosavą verslą, nusprendžia, kad jam reikia profesionalios interneto svetainės, kurioje jis reklamuos savo paslaugas. Svetainei reikalinga kas? Grafinis dizainas, programavimas, iliustracijos, tekstai. Į ką kreiptis? Į interneto puslapio kūrėjus, nes jie turi dizainerius ir gali pagaminti puikų puslapį, į kurį veršis lankytojai.

Interneto puslapio kūrėjai trina rankas ir prašo: „Duokite mums logotipą, anksčiau darytų reklamų ir kitų dizaino pavyzdžių, kad suprastume, koks yra jūsų firminis stilius. Brandbookas būtų idealu…“ Pala, pala, kas toks? Brandbookas? Jau jo tai tikrai nėra, nes nėra ir logotipo, o ką jau kalbėti apie prekinio ženklo naudojimosi taisykles.

Tada interneto puslapių kūrėjams atsiranda unikali galimybė pasireikšti ir sukurti logotipą. Klientas visada teisus, tad jį reikia aptarnauti ir nepaleisti. Bent 500-1000 litų didesnis užsakymas yra tikrai gerai. Per pora savaičių gimsta logotipas, tada prasideda jo derinimas. Dar per pora savaičių logo suderinamas ir pradedami interneto puslapio dizaino kūrimo darbai. Projektas jau kiek užsitęsė, tačiau viskas atrodo nuostabiai ir teisingai.

Sukūrus logotipą, klientas tuojau pat užsimano vizitinių kortelių. Deja, čia jau interneto puslapių kūrėjai padėti gali nebent „po darbo“ ir tai gana standartiškai – logotipas, vardas pavardė, pareigos, adresas, telefono numeris, el. paštas ir interneto puslapio adresas. Viskas – turime dar vieną neįdomią, niekuo neišsiskiriančią vizitinę kortelę.

Kol dizainas kuriamas, o programuotojai pluša, klientas užsimano skrajutės. Deja čia jau interneto puslapių kūrėjai nebeiškenčia ir pasiunčia klientą… pas spaustuvininkus, kurie gali atspausdinti skrajutes, lankstinukus ir kitokią spaudą. Jų dizaineris, apsivertęs gana bendrinės išvaizdos šablonais papluša pora valandų ir štai jums – skrajutė. Šioje vietoje sniego gniūžtė įgauna pagreitį ir pradeda greičiau ir greičiau riedėti nuo kalno. Po kurio laiko prireikus ir lankstinuko, jis bus užsakinėjamas jau pas kitus spaustuvininkus ir taip be galo, be krašto.

Mielieji puslapių užsakovai, turėtumėte žinoti, kad vizualinė komunikacija yra ne paprastas logotipas, o visų grafinių elementų visuma. Viskas prasideda nuo vizualinės komunikacijos strategijos, kuri aiškiai nusako kokia yra tikslinė auditorija, kokios vertybės turi būti asocijuojamos su prekės ženklu. Tik tada yra kuriamas logotipas ir firminis stilius, kuris iš karto apima daugybę įvairių komunikacijos priemonių. Reikia žinoti, kaip logotipas atrodys televizijoje ant permatomo pagrindo, kas bus, jei reikės nespalvoti logotipo varianto? Taip pat reikia aiškiai nusakyti, kokiu atstumu aplink logotipą negali būti kitų grafinių elementų. Spalvinė gama yra labai svarbi. Būtent vizualinės komunikacijos kūrėjų reikalas yra nustatyti, kokios spalvos turi būti naudojamos pagalbinei reklaminei terpei – lankstinukams, plakatams, vizitinėms ir kitiems leidiniams. Net firminiai marškinėliai turi būti derinami su logotipu. Gal balta spalva yra ne pati tinkamiausia? Štai, kiek daug klausimų kyla apie grafinį dizainą ir jo panaudojimo plonybes. Interneto puslapių kūrėjai dažniausiai į tokius klausimus atsakymų neturi, tačiau ne visi. Yra kūrybinės agentūros, kurių darbas kurti firminį stilių, taip pat ir internete.

Ar tai brangu? Aišku, kad brangu, bet vėliau bent žinosite, kad viską darėte teisingai. Profesionaliai sukurta vizualinė komunikacija yra svarbi pardavimų dalis, tad į ją investuoti būtina.

Versliukai.lt – smulkaus verslo paslaugų reklama

Šį kartą norime pristatyti specialią paslaugą ir interneto portaliuką, kuris tuo užsiima.

Auditorija: Pradedantieji verslininkai – laisvadarbiai (freelanceriai) ir smulkios įmonės.

Problema: Pradėjus savo verslą ir dirbant vienam pačiam iš karto iškyla problema – iš kur gauti klientų ir užsakymų. Desperatiškos klientų paieškos prie gero nepriveda, todėl reikia ieškoti tam tikrų patikimų kelių, kaip gauti užsakymų.

Problemos sprendimas: Surinkti visus pavienių profesijų atstovus į vieną vietą, pasakyti visiems, kam reikia pavienių paslaugų, kur galima rasti pavienį darbuotoją.

versliukaiŠtai sprendžiant tokią problemą ir gimė Versliukai.lt. Asmeninių paslaugų reklama internete nemokamai yra pakankamai geras būdas gauti klientų, taip pat aiškus ir protingas įvairių sričių specialistų katalogizavimas naudingas visiems.

Sakykime, Jums reikia interneto puslapio dizainerio. Kur jo ieškosite? Darbuotojo nuolatiniam darbui jums nereikia, tik vienam projektui. Taip pat jums nereikia įmonės, o tik pavienio žmogaus, kuris galėtų pasiūlyti savo paslaugas nebrangiai. Kur tokie dizaineriai renkasi? Pasirodo, dalis jų renkasi Versliukai.lt portale. Kaip ir programuotojai, tekstų rašytojai, SEO konsultantai, socialinių tinklų rinkodaros specialistai – tos specialybės, kurių reikia kiekvienai puslapį aktyviau sugalvojusiai pareklamuoti įmonei. Kur juos rasti? Atsakymas paprastas – Versliukai.lt.

Versliukai.lt gimė kaip parastas specialybių klasifikatorius, kur aiškiai galima susikurti savo profilį ir pristatyti savo paslaugas pateikiant kontaktinį telefoną ir el. pašto adresą. Taip pat aiškiai surašytos visos specialybės ir galimos paslaugos, tad ieškančiam darbuotojo yra labai paprasta susirasti, ko jis ieško.

Šis puslapis užsiima asmeninių paslaugų reklama, tad natūralu, kad viskas paremta profilio informacija. Tai NĖRA skelbimų puslapis, greičiau jau kontaktų birža, skirta verslui arba asmenims, ieškantiems specialistų. Kaip prisistato patys, tai laisvadarbių bendruomenė, siekianti padėti vystyti verslą. Pagalba ne pinigais, o galimybe gauti užsakymų ir klientų. Tiek specialistų paieška, tiek pristatomojo puslapio įvedimas yra nemokami.

Sukurtas neblogas pristatomasis video paaiškina, kas ir kaip…

Versliukai.lt nuolatos auga ir didėja. Vis daugiau ir daugiau žmonių sužino apie šį projektą, tad natūralu, kad vis daugiau ir daugiau pavienių profesionalų gauna naujų užsakymų. Tiesa, sunkoka patikrinti, jei specialistas naudojasi tuo pačiu el. pašto adresu visur reklamuodamas savo paslaugas, nes kol kas nėra mechanizmo, kuris padėtų suprasti, ar klientas atėjo iš šio puslapio ar iš kur kitur. Bet tai labai mažas trūkumas. Privalumų yra kur kas daugiau. Projektas tobulėja, tad su laiku galima tikėtis kur kas didesnės naudos, negu yra dabar.