Internetinių svetainių kūrimas

Internetinių svetainių kūrimasNorite susikurti tokią interneto svetainę, kuria galėtumėte didžiuoti 3-5 ar net daugiau metų? Atkreipkite dėmesį į šiuos praktiškus patarimus. Nesvarbu, ar kursite patys, ar samdysite profesionalus dizainerius ir programuotojus – visa tai tikrai pravers. Internetinių svetainių kūrimas nėra paprastas vaikų žaidimas, kaip kad gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, tad išprusimas šioje srityje bus tikrai naudingas.

  1. Logiška ir aiški struktūra. Labai aiškiai suplanuokite, kur bus įmonės naujienos, kaip bus sugrupuotos įmonės paslaugos, ką vaizduosite galerijoje. Aiški ir paprasta struktūra padės sukurti patogią navigaciją, o tai labai palengvins darbą jūsų lankytojams, ieškantiems informacijos. Kaip tą struktūrą padaryti paprastą? Tiesiog vadovaukitės elementariausia logika ir duokite ją išbandyti nesusijusiems su jūsų darbu žmonėms. Jei jie supras iš struktūros, kuo užsiimate, sveikiname, jums pavyko…
  2. Geri tekstai. Kai jau turite struktūrą, galite pradėti ruoštis tekstus. Rašysite patys? Tada susidarykite tam tikrą kiekvieno teksto planelį. Jei aprašinėjate paslaugas, nuspręskite, kokia struktūra jums labiausiai tiktų. Kaip tai atrodo? Labai paprastai:
  • Kas yra ši paslauga?
  • Koks yra šios paslaugos specialus pasiūlymas?
  • Kam ji yra skirta?
  • Kokie yra jos išskirtinumai?
  • Trumpas DUK.
  • Raginimas susisiekti.

Viskas labai paprasta ir aišku. Reikia tik prie kiekvieno paragrafo parašyti po 2-3 sakinius ir turėsite puikų tekstą. Neturite, kas parašo? Kreipkitės į profesionalus. Jiems taip pat galite pateikti tokį planelį ir jie parašys tai, ko reikia.

  1. Kontaktai matomoje vietoje ir raginimas veikti. Kai teikiate paslaugas ir neturite elektroninės parduotuvės, kvietimas veikti („call to action“) gali būti kiti veiksmai – paskambinkite, pasidalinkite socialiniuose tinkluose, parašykite laišką, užpildykite formą, užsiprenumeruokite naujienlaiškį ir t.t. Šalia tokių kvietimų veikti reikalingi ir aiškūs jūsų kontaktai. Jie paprastai parašomi matomiausioje puslapio vietoje – viršutiniame dešiniajame kampe.
  2. Iliustracijos. Kai teksto yra daugiau nei 5 sakiniai, iliustracija puslapiui suteikia rimtumo ir pagerina estetinį vaizdą. Dėl to reiktų jomis pasirūpinti. Aišku, jei turite kažkokio produkto aprašymą, be iliustracijų čia neišsiversite. Galima į tektą įdėti 3-10 iliustracijų, kurios parodys jūsų produktą iš visų pusių. Iliustracijos – nebūtinai nuotraukos. Tai gali būti ir stilizuoti grafikai, karikatūros, brėžiniai, prezentacijų antraštės, video klipai.
  3. Pritaikymas mobiliosioms versijoms. Tai labai svarbu. Puslapio dizainas turi būtu padarytas taip, kad jis taip pat gražiai atsivertų ir išmaniojo, ir planšetinio kompiuterio ekrane. Tai nėra kažkoks stebuklas, tiesiog teisingai ir tvarkingai parašytas CSS, numatantis teisingas proporcijas visiems šriftams, iliustracijoms, tekstams ir t.t. Šiuolaikinis WordPress dizainas tokias galimybes turi, ne veltui jis naudojamas didžiojoje daugumoje interneto svetainių.

Interneto svetainių kūrimas bus sklandus, jei pasirūpinsite visomis šiomis detalėmis.

 

Interneto puslapių kūrimas – namų darbai

Interneto puslapių kūrimasNorime pasidalinti savo patirtimi, kurią įgavome per dešimtis metų kurdami interneto puslapius. Nežiūrėkite į ją skeptiškai – tai reali patirtis, kuri kartais buvo labai karti…

Interneto puslapių kūrimas paprastai tęsiasi keletą mėnesių. Iš tiesų realaus darbo yra vos kelioms dienoms. Kodėl svetainės kuriamos taip ilgai? Atsakymas itin paprastas – kažkas nepadaro savo namų darbų laiku ir vietoje. Jei esate užsakovas, tikriausiai paklausite, kas per namų darbai?.. Deja, juos paruošti turi abi pusės, o kartais net ir trečiosios šalys.

Interneto puslapių kūrimas paprastai prasideda nuo komercinio pasiūlymo, kuriame pateikiama preliminari struktūra. Tai pirmieji namų darbai, kuriuos atlieka web studija. Ji analizuoja potencialų klientą, jo aplinką ir pasiūlo kažką specifinio būtent tam užsakovui.

Kitus namų darbus privalo ruošti jau ir pats užsakovas. Pirmiausia, rinkodaros skyrius turi aiškiai nustatyti, kokie yra puslapio tikslai, kokių rezultatų iš jo tikimasi. Tai gali būti 200 lankytojų per savaitę, 15 užklausimų el. paštu per mėnesį, 1500 unikalių lankytojų per mėnesį. Kai aiškiai nustatomi tikslai, kūrėjas gali tiksliau pasiūlyti, kokių techninių priemonių reiktų imtis tų tikslų įgyvendinimui. Svetainės tikslus reiktų surašyti viename A4 formato lape trumpai ir aiškiai. Atsispausdinti tą lapą ir pasikabinti matomoje vietoje, kad rinkodaros specialistai nepamirštų pasitikrinti kasdien.

Nuo to prasideda visas kūrimo procesas. Kūrėjai siūlo savo idėjas ir tam tikras technologijas, užsakovas visa tai tvirtina ir darbas prasideda.

Kol vyksta programavimo-integravimo darbai, reikia užsakovui atlikti dar vienus svarbius namų darbus – pasirūpinti puslapio tekstais. Jais rūpintis reikia iš karto, nelaukiant, kada puslapis bus paleistas. Dabartinė patirtis rodo, kad būtent šioje vietoje stringama dažniausiai , nes be tekstų puslapis atrodo itin nykiai ir neprofesionaliai.

Kartais namų darbus tenka paruošti ir trečiosioms šalims – įmonėms, kurios yra nusamdytos atlikti tam tikrus veiksmus. Tai gali būti reklamos agentūra, ryšių su visuomene agentūra, rinkodaros ir pardavimų konsultantai ir t.t. Jiems reikia pasiruošti savo reikalavimus būsimam interneto puslapiui, į kuriuos atsižvelgia kūrėjai. Dažnas atvejis, kai į tokias įmones kreipiamasi post factum – kai viskas jau padaryta ir paleista. Tada dažnai girdimas priekaištas – reikėjo su mumis pasitarti prieš puslapį leidžiant į viešumą…

Kaip matote, interneto puslapių kūrimas – sudėtingas procesas, kuriame dalyvauja nemažai žmonių. Kai kažkurie neparuošia savo namų darbų, produktas gaunamas nepilnas, neišdirbtas, arba jo kūrimas užsitęsia ilgą laiką, kurio nėra…

 

7 patarimai, kaip sukurti puikią interneto svetainę verslui

interneto svetainių kūrimasInterneto svetainių kūrimas yra menas, kurį įvaldę toli gražu ne visi kūrėjai. Vienam profesionalui tenka 9 mėgėjai, todėl atsirinkti, kas kurs Jūsų interneto svetainę, yra gana sunku. Kol ieškote, siūlome paskaityti kelis konkrečius patarimus, kaip sukurti efektyvią interneto svetainę.

  1. Aiškiai nuspręskite, ką lankytojas turi padaryti Jūsų svetainėje – paskaityti informaciją, rasti jūsų telefono numerį ir paskambinti? Užsisakyti paslaugą? Pateikti daugiau informacijos apie save ir savo pomėgius? Priežasčių gali būti daug, tad tikslių priežasčių ir tikslų suformulavimas padės kūrėjams nuspręsti, ką Jums sukurti.
  2. Struktūra pirmiau, o paskui dizainas. Iš anksto nustatykite, kokie puslapiai turi būti. Neleiskite interneto puslapių kūrėjams siūlyti savos struktūros, kurioje atsiras puslapiai, kurie stovės nereikalingi ir pustuščiai.
  3. Venkite vaikiškų specialiųjų efektų. Jūs kuriate interneto svetainę verslui, todėl venkite lengvabūdiškų efektų ir „mandrybių“, kurios tinkamas janatviškiems produktams reklamuoti, o ne reprezentuoti rimtą verslą ir paslaugas. Konkretus pavyzdys – kai rimta įmonė renkasi vieno puslapio svetainę, kuri tinkama asmeniniam puslapiui, vienkartiniam renginiui ar vienai prekei reklamuoti.
  4. Turinį ruoškite PRIEŠ svetainės sukūrimą, o ne PO. Taip išvengsite daugybės nesusipratimų, nes kūrėjai tada galės įvertinti turinio apimtis ir pasiūlyti priimtiniausią jo išdėstymą. Tai ypač svarbu puslapiams, kuriuose bus daug teksto. Tiesa, ten, kur jo labai mažai, irgi reikia papildomų pastangų, kad svetainė atrodytų respektabiliai.
  5. Interneto svetainių kūrimas turėtų trukti iki mėnesio laiko. To pasiekti galima iš anksto suplanavus visus procesus – derinimą, turinio paruošimą, sukėlimą, testavimą ir t.t. Tai eilinis projektas, kurio pabaigos datai vėluojant įmonė patiria nuostolių…
  6. Savo darbuotojams parenkite tam tikrą atmintinę, kurioje išdėstykite oficialų įmonės požiūrį į interneto puslapį, jo reikšmę ir įtaką pardavimo procesams, bendravimui su klientais ir t.t. Neįsižeiskite, tačiau apie Jūsų įmonę klientai manys tik blogai, jei jūsų darbuotojai jiems pasakos „ai, čia kažkokią nesąmonę sukūrė tas vadovas“… Toks požiūris yra nepriimtinas, net jei interneto svetainė ne visiems patinka.
  7. Jums nereikalinga atskira mobilioji versija. Reikalaukite savo interneto puslapio kūrėjų, kad esamas puslapis būtų sukurtas taip, kad puikiai atrodytų tiek išmaniojo telefono, tiek planšetinio kompiuterio, tiek 60 colių įstrižainės SmartTV ekrane.

Tikimės, kad šie patarimai privertė Jus pagalvoti apie savo interneto puslapio kūrimą rimčiau. Rinkoje labai daug ne itin patrauklių pavyzdžių. Tokie jie yra dėl to, kad užsakovai nesivadovavo sveiku protu, o kūrėjai buvo per „minkšti“ ir pritarė iš anksto pasmerktiems sprendimams. Interneto svetainių kūrimas – tik aukščiausio lygio profesionalų darbas. Investuokite į jį ir jis greitai atsipirks.

Norfa akcijos: sekame ir naudojamės geriausiais pasiūlymais

norfa akcijosVisi lietuviški mažmeninės prekybos tinklai vilioja klientus akcijomis. Kelias dienas, savaites ar net mėnesį trunkančios akcijos pritraukia nemažai žmonių. Tačiau ne tiek, kiek norėtų  prekybos tinklų rinkodaros vadovai. Todėl tam, kad klientai taptų labiau priklausomi nuo parduotuvės ir būtų skatinamas pirkimas, yra sukurtos lojalumo programos. Vieną tokių programų turi ir Norfa akcijos. Ką ši programa suteikia pirkėjui ir kaip ja naudotis?

Prieš dešimtmetį Norfa pristatė pirmąsias korteles – lygiai tokias pat, kokias siūlo Maxima, IKI ar kt. prekybos centrai. Per šį laiką tinklo nuolaidų sistema keitėsi kelis sykius, tačiau galiausiai apsistota ties momentinės ir kaupiamosios nuolaidos taikymu. Momentinė nuolaida reiškia, jog kiekvieną kartą apsipirkdami už tam tikrą sumą ir pateikę Norfa kortelę gausite atitinkamo dydžio nuolaidą, pavyzdžiui, perkant už 50 litų – 1 proc., už 100 litų – 2 proc. ir t.t. Kaupiamoji nuolaida taikoma atsižvelgiant į praėjusio mėnesio pirkinių sumą.

Tačiau Norfa kortelė yra naudinga ne vien dėl taikomų nuolaidų prie kasos. Prekybos tinklas, kaip ir visi kiti, vykdo aktyvią akcijų kampaniją. Su kortele Norfa akcijos gali būti dar geriau išnaudotos. Kortelių turėtojams reguliariai yra pateikiami išskirtiniai pasiūlymai. Daugelis akcijų yra skiriama ir įprastiems Norfa pirkėjams, neturintiems nuolaidų kortelės.

Norfa akcijas galima sekti keliais būdais. Pirmasis – specialūs prekybos tinklo leidiniai, kurie kiekvieną savaitę yra atnaujinami naujomis akcijomis. Šiuos leidinius galima rasti tiek parduotuvėje, tiek internete. Juose pateikiamos prekės, kurioms tą savaitę taikomos žemesnės kainos. Antrasis būdas – naujienlaiškis. Jei negalite skirti laiko leidinio skaitymui parduotuvėje ar prie kompiuterio ekrano, geriausius Norfa pasiūlymus galite gauti tiesiai į el. pašto dėžutę ir juos peržvelgti išmaniajame telefone ar kitame mobiliajame įrenginyje. Šia galimybe galite pasinaudoti apsilankę oficialioje prekybos tinklo internetinėje svetainėje.

Norfa akcijos gali būti stebimos naudojantis ir specialiai tam sukurtomis svetainėmis, pavyzdžiui, RaskAkcija.lt, kurios išvaizdžiai ir išsamiai pateikia daugelio lietuviškų prekybos centrų akcijas vienoje vietoje. Be to, šiose svetainėse pateikiamus prekybos centrų leidinius galima atsisiųsti į savo kompiuterį ir juos atsispausdinus naudoti kaip pirkinių sąrašą.

Atsiliepimų apie paslaugas galia

„Su šia įmone buvo paprasta ir lengva bendrauti. Jie tikri savo darbo profesionalai.“

Agnė.

„Esu labai patenkintas aptarnavimu.“

Jonas.

„Labai džiaugiuosi, kad pasirinkau šią įmonę…“

Sergejus.

atsiliepimas
Gero atsiliepimo pavyzdys (kalbama apie vieną gyvenimo mokytoją).

Ką jums sako šie atsiliepimai apie įmonę? Man tai nieko. Sakote, kad kažkur jau matėte tokius? Žinokite, esu jau ir rašęs tokius klientų užsakymu, šalia kitų tekstų interneto puslapiui (Apie mus, Paslaugos). Taip supratote teisingai, rašiau tokius ir panašius atsieit klientų atsiliepimus. Man nereikia būti įtariu ir nepatikliu svetainės lankytoju, kad įtarčiau, kad šie atsiliepimai yra netikri. Kiek tokių yra lietuviškuose interneto puslapiuose? Dauguma!

Kliento atsiliepimas yra galingas ginklas. Kai kurios įmonės net neužsiima aktyvia klientų paieška – už juos tai daro esami klientai, kurie rekomenduoja įmonę savo draugams ir pažįstamiems. Paprasčiausiai rekomenduoja. Kaip tai vyksta? Kažkas klausia – „gal žinai, kas daro neblogai buhalterinę apskaitą?“. „Taip, mano buhalteriai gerai dirba. Maža firma, bet dirba normaliai, matosi, kad profai. Dirba nebrangiai, bet ir nechaltūrina… Galiu duoti kontaktą.“ Kai du pažįstami susitinka prie alaus bokalo, tokios rekomendacijos paprastai pakanka, tačiau internete viskas vyksta kiek kitaip.

Pirmiausiai, reikia įsitikinti, kad rekomendaciją duodantis žmogus yra patikimas, jo žodžiu galima pasitikėti. Paprastai po minėtos žodinės rekomendacijos seka kitas klausimas – „kaip tu su jais susijęs?“, siekiant išsiaiškinti rekomendacijos davėjo interesus. Aišku, kad įmonės akcininkas ar žmogus, kuriam pažadėti komisiniai už atvestą naują klientą nersis iš kailio, kad tik prikalbintų pasinaudoti teikiamomis paslaugomis. Rekomendacijos metu gali būti paminėti ir minusai, ne tik pliusai. Taip suteikiama galimybė pasvarstyti, ar pliusai akivaizdžiai minusus nusveria, ar jie yra esminiai, dėl kurių net kreiptis nevertėtų.

Perkelkime dabar tas rekomendacijas į internetą. Pabandysiu duoti keletą patarimų, kaip reikėtų naudoti atsiliepimus savo interneto puslapyje.

  1. Jokių automatinių atsiliepimų rašymo įskiepių! Čia jums ne koks forumas, ar skundų portalas, išklausantis buvusių darbuotojų ir konkurentų „nusiskundimus“, kurie paprastai „nuskandina“ gerus atsiliepimus.
  2. Esant galimybei, atsisakykite skyrelio „Atsiliepimai“. Jie turi būti natūralesni, nei 17 atsiliepimų rinkinukas, kuris dažnai nesikeičia metus ar net keletą metų. Jei turite įmonės naujienas, atsiliepimus iš svarbesnių klientų galite rašyti ten, bet nereikia laikyti atskiro skyriaus.
  3. Jokių datų šalia atsiliepimų. Jei kartą klientas buvo patenkintas ir sutiko duoti rekomendaciją, dar nereiškia, kad po mėnesio jis nenutrauks sutarties ir neparašys blogų atsiliepimų. Priežasčių tam gali būti daugybė, tuo tarpu skaitytojas matys, kad prieš 7 metus kažkas jūsų įmonę gyrė… Jei apleisite naujų rekomendacijų publikavimą, lankytojai taip pat matys, kad paskutinis atsiliepimas buvo prieš metus. Ar jūsų darbo kokybė metus buvo tokia bloga, kad neturite nė vieno atsiliepimo? O gal jūs jau metus veiklos nevykdote veiklos? Data atsiliepimams nereikalinga.
  4. Nerašykite atsiliepimų patys! Save girti yra labai sunku, arba tai nenatūraliai išeina… Geriau pateikite klientams trumpą klausimyną, ar atsiliepimo rašymo planą. Pavyzdžiui, a) Kokia paslauga pasinaudojote? b) Kaip ši paslauga padėjo jūsų verslui (pagerino, pagreitino)? c) Kodėl rekomenduojate visiems? Nevenkite skaičių – „30 procentų pagerėjo darbas po šios paslaugos“; „dabar viską darome dvigubai greičiau, nes šie profesionalai padėjo…“. Konkretumas reiškia, kad atsiliepimas unikalus, be to tai nemažai pasako apie paslaugos efektyvumą.
  5. Pateikite rekomendaciją davusio asmens nuotrauką, pilną vardą pavardę ir jo darbovietę. Visada atsiras iš matymo pažįstančių asmenų, taip pat tų, kurie tenka dirbti su ta pačia įmone, tad visada lankytojas žinos, kad gali pasitikslinti dėl paslaugų ir gauti asmeninę rekomendaciją.
  6. Jei gaunate rekomendacijas apie konkrečią paslaugą, natūralu, kad tokį atsiliepimą geriausiai patalpinti būtent tos paslaugos aprašyme. Tiesiog pasidomėkite tam tikru HTML kodu, kad galėtumėte gražiai įterpti atsiliepimą su nuotrauka į paslaugos puslapį – jokių papildomų TVS funkcijų čia nereikia, tad tai nieko nekainuoja papildomai. „Apie Mus“ skyrelyje taip pat galima įdėti 2-3 bendrinius atsiliepimus, tačiau akcentas vis tiek turėtų būti į paslaugų aprašymus.
  7. Nedubliuokite atsiliepimų, geriau juos subtitruokite. 🙂 Skamba įdomiai? Kai gaunate atsiliepimą rusiškai ar angliškai, pateikite originalo kalba, tada po apačia pateikite vertimą lietuviškai. Atrodys originaliai, neiškraipysite atsiliepimo minties savo vertimu. Tie, kas supranta tas kalbas, galės ir taip perskaityti.
  8. Per trumpas – blogai, per ilgas – irgi blogai. Optimalus atsiliepimo ilgis – 2-3 sakiniai. 5 žodžiai – per trumpas. Jei daugiau panegirikos ir vos ne prozos kūrinys išeina, stenkitės dėti tik esminį fragmentą. Pilną tekstą galima dėti įmonės naujienose, o atsiliepime pateikti nuorodą į pilną tekstą. Turėkite omenyje, kad skaitytojui reikia suvokti, kas ir kodėl jus rekomenduoja. Svetimos pagyros nėra labai įdomus skaitinys.
  9. Atsiliepimai, kurie gaunami ant popieriaus, įrėminti ir kitais fiziniais būdais turėtų būti tiesiog perrašomi. Beje, galima juos ir nuskenuoti, tačiau talpinti puslapyje šalia paslaugų – sunkiai suvokiamas variantas. Jei jau gautas atsiliepimas iš labai rimto kliento – padarykite naujieną ir įdėkite tiek tekstą, tiek skenuotą versiją – tai yra pakankama priežastis pasigirti ir pasipuikuoti. Tokio lygio atsiliepimų gaunama ne kas dieną, todėl paverskite jas naudingu turiniu, o ne laikykite pas direktorių stalčiuje ar ant sienos pasikabinę.

Atsiliepimai – tikrai galingas rinkodaros įrankis, tačiau jis turi būti naudojamas pagal paskirtį ir teisingai. Priešingu atveju ne tik, kad naudos nebus, bet ir žalos savo reputacija prisidarysite. Interneto vartotojai – ne idiotai, jie supranta, kada atsiliepimas yra nuoširdus ir tikras, o ne paties darbuotojo parašytas apie savo įmonę, apsimetant klientu.