Atsiliepimų apie paslaugas galia

„Su šia įmone buvo paprasta ir lengva bendrauti. Jie tikri savo darbo profesionalai.“

Agnė.

„Esu labai patenkintas aptarnavimu.“

Jonas.

„Labai džiaugiuosi, kad pasirinkau šią įmonę…“

Sergejus.

atsiliepimas
Gero atsiliepimo pavyzdys (kalbama apie vieną gyvenimo mokytoją).

Ką jums sako šie atsiliepimai apie įmonę? Man tai nieko. Sakote, kad kažkur jau matėte tokius? Žinokite, esu jau ir rašęs tokius klientų užsakymu, šalia kitų tekstų interneto puslapiui (Apie mus, Paslaugos). Taip supratote teisingai, rašiau tokius ir panašius atsieit klientų atsiliepimus. Man nereikia būti įtariu ir nepatikliu svetainės lankytoju, kad įtarčiau, kad šie atsiliepimai yra netikri. Kiek tokių yra lietuviškuose interneto puslapiuose? Dauguma!

Kliento atsiliepimas yra galingas ginklas. Kai kurios įmonės net neužsiima aktyvia klientų paieška – už juos tai daro esami klientai, kurie rekomenduoja įmonę savo draugams ir pažįstamiems. Paprasčiausiai rekomenduoja. Kaip tai vyksta? Kažkas klausia – „gal žinai, kas daro neblogai buhalterinę apskaitą?“. „Taip, mano buhalteriai gerai dirba. Maža firma, bet dirba normaliai, matosi, kad profai. Dirba nebrangiai, bet ir nechaltūrina… Galiu duoti kontaktą.“ Kai du pažįstami susitinka prie alaus bokalo, tokios rekomendacijos paprastai pakanka, tačiau internete viskas vyksta kiek kitaip.

Pirmiausiai, reikia įsitikinti, kad rekomendaciją duodantis žmogus yra patikimas, jo žodžiu galima pasitikėti. Paprastai po minėtos žodinės rekomendacijos seka kitas klausimas – „kaip tu su jais susijęs?“, siekiant išsiaiškinti rekomendacijos davėjo interesus. Aišku, kad įmonės akcininkas ar žmogus, kuriam pažadėti komisiniai už atvestą naują klientą nersis iš kailio, kad tik prikalbintų pasinaudoti teikiamomis paslaugomis. Rekomendacijos metu gali būti paminėti ir minusai, ne tik pliusai. Taip suteikiama galimybė pasvarstyti, ar pliusai akivaizdžiai minusus nusveria, ar jie yra esminiai, dėl kurių net kreiptis nevertėtų.

Perkelkime dabar tas rekomendacijas į internetą. Pabandysiu duoti keletą patarimų, kaip reikėtų naudoti atsiliepimus savo interneto puslapyje.

  1. Jokių automatinių atsiliepimų rašymo įskiepių! Čia jums ne koks forumas, ar skundų portalas, išklausantis buvusių darbuotojų ir konkurentų „nusiskundimus“, kurie paprastai „nuskandina“ gerus atsiliepimus.
  2. Esant galimybei, atsisakykite skyrelio „Atsiliepimai“. Jie turi būti natūralesni, nei 17 atsiliepimų rinkinukas, kuris dažnai nesikeičia metus ar net keletą metų. Jei turite įmonės naujienas, atsiliepimus iš svarbesnių klientų galite rašyti ten, bet nereikia laikyti atskiro skyriaus.
  3. Jokių datų šalia atsiliepimų. Jei kartą klientas buvo patenkintas ir sutiko duoti rekomendaciją, dar nereiškia, kad po mėnesio jis nenutrauks sutarties ir neparašys blogų atsiliepimų. Priežasčių tam gali būti daugybė, tuo tarpu skaitytojas matys, kad prieš 7 metus kažkas jūsų įmonę gyrė… Jei apleisite naujų rekomendacijų publikavimą, lankytojai taip pat matys, kad paskutinis atsiliepimas buvo prieš metus. Ar jūsų darbo kokybė metus buvo tokia bloga, kad neturite nė vieno atsiliepimo? O gal jūs jau metus veiklos nevykdote veiklos? Data atsiliepimams nereikalinga.
  4. Nerašykite atsiliepimų patys! Save girti yra labai sunku, arba tai nenatūraliai išeina… Geriau pateikite klientams trumpą klausimyną, ar atsiliepimo rašymo planą. Pavyzdžiui, a) Kokia paslauga pasinaudojote? b) Kaip ši paslauga padėjo jūsų verslui (pagerino, pagreitino)? c) Kodėl rekomenduojate visiems? Nevenkite skaičių – „30 procentų pagerėjo darbas po šios paslaugos“; „dabar viską darome dvigubai greičiau, nes šie profesionalai padėjo…“. Konkretumas reiškia, kad atsiliepimas unikalus, be to tai nemažai pasako apie paslaugos efektyvumą.
  5. Pateikite rekomendaciją davusio asmens nuotrauką, pilną vardą pavardę ir jo darbovietę. Visada atsiras iš matymo pažįstančių asmenų, taip pat tų, kurie tenka dirbti su ta pačia įmone, tad visada lankytojas žinos, kad gali pasitikslinti dėl paslaugų ir gauti asmeninę rekomendaciją.
  6. Jei gaunate rekomendacijas apie konkrečią paslaugą, natūralu, kad tokį atsiliepimą geriausiai patalpinti būtent tos paslaugos aprašyme. Tiesiog pasidomėkite tam tikru HTML kodu, kad galėtumėte gražiai įterpti atsiliepimą su nuotrauka į paslaugos puslapį – jokių papildomų TVS funkcijų čia nereikia, tad tai nieko nekainuoja papildomai. „Apie Mus“ skyrelyje taip pat galima įdėti 2-3 bendrinius atsiliepimus, tačiau akcentas vis tiek turėtų būti į paslaugų aprašymus.
  7. Nedubliuokite atsiliepimų, geriau juos subtitruokite. 🙂 Skamba įdomiai? Kai gaunate atsiliepimą rusiškai ar angliškai, pateikite originalo kalba, tada po apačia pateikite vertimą lietuviškai. Atrodys originaliai, neiškraipysite atsiliepimo minties savo vertimu. Tie, kas supranta tas kalbas, galės ir taip perskaityti.
  8. Per trumpas – blogai, per ilgas – irgi blogai. Optimalus atsiliepimo ilgis – 2-3 sakiniai. 5 žodžiai – per trumpas. Jei daugiau panegirikos ir vos ne prozos kūrinys išeina, stenkitės dėti tik esminį fragmentą. Pilną tekstą galima dėti įmonės naujienose, o atsiliepime pateikti nuorodą į pilną tekstą. Turėkite omenyje, kad skaitytojui reikia suvokti, kas ir kodėl jus rekomenduoja. Svetimos pagyros nėra labai įdomus skaitinys.
  9. Atsiliepimai, kurie gaunami ant popieriaus, įrėminti ir kitais fiziniais būdais turėtų būti tiesiog perrašomi. Beje, galima juos ir nuskenuoti, tačiau talpinti puslapyje šalia paslaugų – sunkiai suvokiamas variantas. Jei jau gautas atsiliepimas iš labai rimto kliento – padarykite naujieną ir įdėkite tiek tekstą, tiek skenuotą versiją – tai yra pakankama priežastis pasigirti ir pasipuikuoti. Tokio lygio atsiliepimų gaunama ne kas dieną, todėl paverskite jas naudingu turiniu, o ne laikykite pas direktorių stalčiuje ar ant sienos pasikabinę.

Atsiliepimai – tikrai galingas rinkodaros įrankis, tačiau jis turi būti naudojamas pagal paskirtį ir teisingai. Priešingu atveju ne tik, kad naudos nebus, bet ir žalos savo reputacija prisidarysite. Interneto vartotojai – ne idiotai, jie supranta, kada atsiliepimas yra nuoširdus ir tikras, o ne paties darbuotojo parašytas apie savo įmonę, apsimetant klientu.


Atsakymų į “Atsiliepimų apie paslaugas galia”: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *