Grafinis dizainas ir vizualinė komunikacija internete

Naujoms įmonėms ir verslams reikia pradėti nuo vizualinės komunikacijos pagrindų. Reikia, bet ar kas nors pradeda?

Dažniausiai pradedame nuo logotipo ir interneto puslapio. Kartais išeina taip, kad interneto puslapių kūrėjai yra paprašomi sukurti ne tik puslapio dizainą, bet ir patį logotipą. Tada ir prasideda visas chaosas, kuris ne visada gerai baigiasi.

Situacija paprasta. Nauja įmonė arba net pavienis verslininkas (freelanceris), norintis plėstis ir vystyti nuosavą verslą, nusprendžia, kad jam reikia profesionalios interneto svetainės, kurioje jis reklamuos savo paslaugas. Svetainei reikalinga kas? Grafinis dizainas, programavimas, iliustracijos, tekstai. Į ką kreiptis? Į interneto puslapio kūrėjus, nes jie turi dizainerius ir gali pagaminti puikų puslapį, į kurį veršis lankytojai.

Interneto puslapio kūrėjai trina rankas ir prašo: „Duokite mums logotipą, anksčiau darytų reklamų ir kitų dizaino pavyzdžių, kad suprastume, koks yra jūsų firminis stilius. Brandbookas būtų idealu…“ Pala, pala, kas toks? Brandbookas? Jau jo tai tikrai nėra, nes nėra ir logotipo, o ką jau kalbėti apie prekinio ženklo naudojimosi taisykles.

Tada interneto puslapių kūrėjams atsiranda unikali galimybė pasireikšti ir sukurti logotipą. Klientas visada teisus, tad jį reikia aptarnauti ir nepaleisti. Bent 500-1000 litų didesnis užsakymas yra tikrai gerai. Per pora savaičių gimsta logotipas, tada prasideda jo derinimas. Dar per pora savaičių logo suderinamas ir pradedami interneto puslapio dizaino kūrimo darbai. Projektas jau kiek užsitęsė, tačiau viskas atrodo nuostabiai ir teisingai.

Sukūrus logotipą, klientas tuojau pat užsimano vizitinių kortelių. Deja, čia jau interneto puslapių kūrėjai padėti gali nebent „po darbo“ ir tai gana standartiškai – logotipas, vardas pavardė, pareigos, adresas, telefono numeris, el. paštas ir interneto puslapio adresas. Viskas – turime dar vieną neįdomią, niekuo neišsiskiriančią vizitinę kortelę.

Kol dizainas kuriamas, o programuotojai pluša, klientas užsimano skrajutės. Deja čia jau interneto puslapių kūrėjai nebeiškenčia ir pasiunčia klientą… pas spaustuvininkus, kurie gali atspausdinti skrajutes, lankstinukus ir kitokią spaudą. Jų dizaineris, apsivertęs gana bendrinės išvaizdos šablonais papluša pora valandų ir štai jums – skrajutė. Šioje vietoje sniego gniūžtė įgauna pagreitį ir pradeda greičiau ir greičiau riedėti nuo kalno. Po kurio laiko prireikus ir lankstinuko, jis bus užsakinėjamas jau pas kitus spaustuvininkus ir taip be galo, be krašto.

Mielieji puslapių užsakovai, turėtumėte žinoti, kad vizualinė komunikacija yra ne paprastas logotipas, o visų grafinių elementų visuma. Viskas prasideda nuo vizualinės komunikacijos strategijos, kuri aiškiai nusako kokia yra tikslinė auditorija, kokios vertybės turi būti asocijuojamos su prekės ženklu. Tik tada yra kuriamas logotipas ir firminis stilius, kuris iš karto apima daugybę įvairių komunikacijos priemonių. Reikia žinoti, kaip logotipas atrodys televizijoje ant permatomo pagrindo, kas bus, jei reikės nespalvoti logotipo varianto? Taip pat reikia aiškiai nusakyti, kokiu atstumu aplink logotipą negali būti kitų grafinių elementų. Spalvinė gama yra labai svarbi. Būtent vizualinės komunikacijos kūrėjų reikalas yra nustatyti, kokios spalvos turi būti naudojamos pagalbinei reklaminei terpei – lankstinukams, plakatams, vizitinėms ir kitiems leidiniams. Net firminiai marškinėliai turi būti derinami su logotipu. Gal balta spalva yra ne pati tinkamiausia? Štai, kiek daug klausimų kyla apie grafinį dizainą ir jo panaudojimo plonybes. Interneto puslapių kūrėjai dažniausiai į tokius klausimus atsakymų neturi, tačiau ne visi. Yra kūrybinės agentūros, kurių darbas kurti firminį stilių, taip pat ir internete.

Ar tai brangu? Aišku, kad brangu, bet vėliau bent žinosite, kad viską darėte teisingai. Profesionaliai sukurta vizualinė komunikacija yra svarbi pardavimų dalis, tad į ją investuoti būtina.

Parašykite komentarą