Lėktuvo bilietų paieškos ir rezervavimo svetainės

Elektroninė komercija dažnai įsivaizduojama, kaip paprasčiausia elektroninė parduotuvė su tūkstančiu įvairių prekių, suskirstytų į virtualias lentynas – kategorijas. Deja, tai nepilnas el. komercijos vaizdas. Viena iš šio verslo sričių yra lėktuvų bilietų prekybos ir rezervavimo svetainės.

Norėčiau pristatyti patį tokių svetainių principą, nes vardintų visų nėra prasmės – jos funkcionalumu yra beveik vienodos, skiriasi tik patogumas, randamumas paieškose, bonusų sistemos.

Lėktuvo bilietai yra patraukli prekė. Jie kainuoja gana nemažus pinigus, todėl vežėjai yra suinteresuoti parduoti, o pardavėjai užsidirbti komisinį mokestį nuo kiekvieno parduoto bilieto. Koks yra uždarbis? Tiksliai niekas nesako, tačiau spėjama, kad tai gali būti 10-50 litų nuo kiekvieno parduoto bilieto. „Pasigavus“ dažnai skraidančius keleivius galima iš jų nemažai uždirbti, todėl geri pardavėjai kuria įvairias lojalumo programas, kurios kaupia „litus“, o vėliau keičia į realias nuolaidas lėktuvo bilietams iš komisinio atlygio. Bet mes aš ne apie verslo užkulisius noriu papasakoti.

Bilietų paieškos funkcionalumas

Lėktuvų bilietų paieškos ir rezervavimo sistema yra vos ne vieno puslapio svetainė, nes joje realiai yra tik pats paieškos mechanizmas ir pagalbos informacija. Kitaip ir būti negali, nes jos tikslas – ne pateikti informaciją apie skrydžius, bet juos parduoti. Jokių kitų tikslų tokie puslapiai neturi. Papildoma informacija reikštų lankytojo klaidžiojimą po puslapį neaišku kokiais tikslais, taigi sudėtingesnį pritraukimą pirkti lėktuvo bilietą į norimą miestą.

Paieškos mechanizmas daugumoje lėktuvo bilietų paieškos svetainių yra panašus:

  • Įvedami kelionės pradžios ir pabaigos miestai;
  • Įvedama tiksli kelionės data arba jos intervalas;
  • Norodoma, kiek asmenų skris, kiek iš jų suaugę ir vaikai;
  • Kartais galima nurodyti ir oro linijas, kuriomis norima skristi, nors tai nėra esminė informacija.

Paspaudus Paieškos mygtuką, sistema kurį laiką ieško. Tai yra normalu, kad reikia pakaukti minutę ar ilgiau – puslapis veikia tvarkingai, tiesiog paieškai naudojami daugybiniai procesai, kurie užtrunka.

Parodomi rezultatai kalendoriuje su tikslia suma.

Pasirenkamas norimas skrydis. Tada sistema supažindina su įvairiomis taisyklėmis ir papildoma informacija apie bilietų grąžinimą, keitimą, papildomus mokesčius. Tai svarbi informacija, galinti nulemti apsisprendimą pirkti. Suvedami kontaktiniai duomenys ir spaudžiamas Rezervacijos mygtukas arba nuoroda. Užklausimas nueina kelionių agentūrai, kuri prekiauja bilietais, kur yra dar kartą patikrinamas. Toliau viskas vyksta asmeniškai el. paštu atsiunčiant reikalingus patvirtinimus ir nuorodą apmokėjimui.

Tokie puslapiai dar kartais siūlo ir viešbučių rezervavimą, bei automobilių nuomą arba tiesiog pateikia nuorodas į savo partnerių puslapius (už tai jie irgi gauna komisinį mokestį). Lėktuvų bilietai vis tiek išlieka pagrindinis prioritetas.

Lietuvoje veikia apie 20 tokių svetainių. Jas nesunkiai galima susirasti į paiešką įvedus raktažodį „lėktuvų bilietai“, „pigūs skrydžiai“ ir panašiai.

,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *