Logotipo perdarymas ar naujo sukūrimas?

logotipo kūrimas

logotipo kūrimas

Pasidalinsiu trumpa istorija apie savo verslą, o konkrečiai apie logotipą. Jį man draugas sukūrė. Nežinau, ar fotošopu, ar internetine programa – tiesiog sukūrė ir tiek. Ir jis tapo sėkmingu. Dabar mano verslas yra pakankamai gerai žinomas tam tikruose sluoksniuose. Dėl to ir kilo didelė dilema – gal reiktų sukurti naują, labiau vertybes išreiškiantį logotipą? Tai gali padaryti profesionalus dizaineris, turintis ilgametę patirtį. Aišku, galimas ir kitas variantas logotipo perdarymas. Tai tikrai padėtų sutaupyti, nors Logo kaina ir dabar nėra labai jau didelė.

Kas yra logotipo perdarymas?

Kartą sumaniau ant savo automobilio užsiklijuoti savo įmonės logotipą. Kreipiausi į lauko reklamos specialistus, kurie gamina lipdukus. Lipdukas kainavo apie 50 tuomet litų. Tiek pat jų maketuotojas paėmė už logotipo perdarymą.

Ką gi jis padarė? Tiesiog paėmė tą PNG failą, kurį visur naudoju ir pavertė jį vektoriniu. Aišku, spalvą priderino iš akies, tačiau darbo buvo nemažai. Taip logotipas buvo perdarytas į formatą, tinkantį spaudai. Jis papasakojo, kad toks perdarymas – dažnas reikalas. Net kai kurios valstybinės institucijos prašė perdaryti logotipą, kad galėtų jį naudoti. Visa tai buvo prieš beveik dešimtmetį.

Dabar logotipo perdarymas išliko toks pats, nes ir problema niekur nedingo – daug verslų pradeda internete, nes realūs spaudos darbai jiems nereikalingi. Kai verslas įsisuka, tada prireikia profesionalesnio logo. Taip iškyla perdarymo poreikis.

Paprasčiau sukurti naują logotipą?

Kartais taip. Ypač, kai senasis nėra labai jau tinkamas. Naujo logotipo kūrimas kainuoja ne itin daug, dėl to visada galima surasti nebrangų, bet kokybišką variantą. Tie, kurie sako, kad logotipo be 1000 eurų negausi, tikriausiai nėra susipažinę su logo kūrimo darbų eiga. Pats logotipas sukuriamas gana nebrangiai, per gana trumpą laiką. Jo derinimas užtrunka ilgai, jei kliento lūkesčiai nėra aiškūs, todėl išauga kaina. Taip pat papildomai reikia mokėti už „brandbooką“ – prekės ženklo naudojimo taisyklių rinkinį ir vizualią jo versiją. Didelės įmonės, dirbančios su reklama profesionaliai tokius „brandbookus“ turi. Ir jie palengvina gyvenimą visiems dizaineriams, kurie su jų logotipu dirba spaudoje, internete, televizijoje ar lauko reklamoje.

Kartais dizaineris gali pasiūlyti ne kurti naują logotipą, o perdaryti esamą. Kam gadinti gerą daiktą? Jį tik reikia šiek tiek pašlifuoti, pritaikyti šiuolaikinėms tendencijoms. Apple ar Coca-Cola logotipai yra keičiami nuolatos juos perdarant, o ne keičiant koncepciją iš esmės. Bet kartais verslams ateina laikas pakeisti savo koncepciją, išsigryninti naujas vertybes. Tada ir pasirenkamas naujo logotipo kūrimas.

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.