Nemokama reklama internete: 3 gudrybės

Kam dar reikia nemokamos reklamos? Niekam? Toks jausmas, kad kai kurių puslapių savininkai yra tokie užsiėmę, kad net tingi pasinaudoti nemokamos reklamos galimybėmis.

Susikūrus interneto puslapį paprastai labai džiaugiamasi, šaunamas šampanas, baigiama kivirčytis su puslapio kūrėjais, kurie padarė ne taip, kaip norėjo užsakovas, žodžiu, visi pajunta palengvėjimą. Tas palengvėjimas tęsiasi kokį mėnesį, kol „valdžia“ susizgrimba, kad klientų nepadaugėjo, nors puslapis ir labai gražus, profesionaliai padarytas, su labai sudėtinga turinio valdymo sistema… Kas kaltas? Aišku, kad kūrėjai.

Deja, kalti ne kūrėjai, o patys užsakovai, kurie niekaip neranda laiko puslapį pareklamuoti.

Nemokama reklama internete egzistuoja. Nereikia veltis į jokius reklaminių antraščių mainus ar dalyvauti neaiškiose programose. Pakanka skirti tik 20 minučių per dieną, ir verslas gaus bent minimalią reklamos dozę, kuri su laiku pradės nešti rezultatus.

Juokiatės? Gerai, pasižiūrėkite, ką galima padaryti per 20 minučių.

1 gudrybė. Atsidarote vienu metu tris puslapius: http://rokiskis.popo.lt, racas.lt ir protokolai.com, atsidarote pirmuosius straipsnius ir perskaitę dalį einate prie komentarų. Įrašote savo vardą, emailą ir BŪTINAI savo puslapio adresą. Tada stengiatės ne prikiaulinti, o kažką protingo į temą parašyti. Vienam komentarui parašyti pakanka 5 minučių, tad turėsite dar laiko šiek tiek paskaityti. Jei jūsų komentarai bus išpublikuoti viešai, artimiausias pora dienų matysite, kad kažkas eina žiūrėti, kas jūs per vieni ir kuo užsiimate. Niekas nieko nekainuoja…

2 gudrybė. Prikalbinate kolegę arba kolegą avantiūrai. Jiems tereikia bandyti sušokti striptizą. Rūbų nusimesti nereikia, tik šiek tiek seksualiai pašokti. Arba tai bandyti padaryti kalbant su klientu telefonu. Aišku išsitraukiate telefoną ir viską nufilmuojate. Tai netrunka ilgiau nei 5 minutes. Video dedate į Youtube ir BŪTINAI parašote, kur vyksta veiksmas ir duodate nuorodą į savo įmonės puslapį. Parašymas gali būti intriguojantis ir originalus. Tada beliks tuo vaizdeliu pasidalinti savo socialiniuose tinkluose. Niekas „nepasirašo“ avantiūrai? Palaukite eilinio gimtadienio įmonėje…

3 gudrybė. Naujienų apie įmonę paprastai nėra, nors kas dieną vis nutinka kažką naujo. Nieko čia neprigalvosi. Teks paimti viena iš teikiamų paslaugų ir pabandyti ją aprašyti taip, kad ir bobutė suprastų. Tekstas tegul būna 10-15 sakinių. Paprasčiausiai atsakykite iš eilės į šiuos klausimus:

  • Kas yra ta paslauga?
  • Kokią bėdą jūsų paslauga išsprendžia?
  • Kam ji yra naudinga?
  • Su kokia kita paslauga galėtumėte ją palyginti (pavyzdžiui kirpykla, autoservisu, troleibusu ir t.t.)
  • Kodėl šia paslauga naudojasi vyrai dažniau, nei moterys (arba atvirkščiai)
  • Ar brangiai kainuoja?

Jei sugebėsite į kiekvieną klausimą atsakyti 2-3 sakiniais, gausite visai neblogą tekstą. Tada susirandate kokį straipsnių katalogą, panašų į StraipsniuKatalogas.eu ir ten tą tekstą publikuojate. Nepamirškite tik nuorodos į savo puslapį palikti. Dar logo būtų neblogai.

Tokių gudrybių yra daugybė. Jos nieko nekainuoja. Tik reikia sugaišti 20 minučių ir reklama internete bus paleista. Gal ji iš karto ir neatves daugybės klientų, tačiau su laiku visi tie bandymai duoda savų rezultatų. Įsivaizduokite, kad tokių gudrybių padarote bent po vieną per darbo dieną. Per mėnesį laiko jau turite mažiausiai 20 skirtingų puslapių, kurie įmonę reklamuoja nemokamai. Per tris mėnesius – 60 puslapių. Neabejojame, kad tokia interneto reklama turėtų būti veiksminga jau po pusmečio, nors ir netiesiogiai.

Ar atrasite 20 laisvų minučių?

Tinklaraštis verslui: kodėl reikalingas?

Tinklaraštis yra asmeninės pozicijos ir nuomonės išreiškimo įrankis, kuriuo dažnai naudojasi pavieniai asmenys. Verslui tinklaraštis yra naudojamas dėl kiek kitų priežasčių, pirmiausiai tai ryšių su visuomene kanalas, o kartais ir įrankis pardavimams skatinti. Dažniausiai keliamas klausimas yra “Ar jo reikia?”.

Atsakymas yra vienareikšmiškas – TAIP, reikia.

Dažna įmonė savo interneto puslapiuose turi skyrelį “Naujienos”. Jis dažniausiai būna pustuštis, nes įmonės vadovai mano, kad naujienų pas juos nėra, arba tiesiog nėra, kam jas rašyti. Yra ir trečias variantas, kai atrodo, kad naujiena yra nepakankamai reikšminga, kad ji atsirastų “Naujienose”. Tokia “nereikšminga” informacija gali laisvai atsirasti tinklaraštyje.

Interneto puslapis dažnai būna nepritaikytas įvairioms akcijoms skelbti. Tinklaraštis tam labai tinkamas, nes galima bet kokiu būdu paskelbti apie organizuojamą akciją ar nuolaidas. Nesvarbu, kad nuolaida taikoma tik vienam produktui ar paslaugai. Nesvarbu, kad ji nedidelė. Ši informacija gali atsirasti tinklaraštyje. Tada belieka pasidalinti per socialinius tinklus. Tai gali padaryti visi darbuotojai, net jei Facebookas yra ir blokuojamas darbovietėje.

Darbuotojo paieška yra kitas momentas, kai kyla klausimas, kaip paskleisti informaciją apie ieškomą poziciją. Galima reklamuoti CV puslapius, bet tada visi lankytojai eis pas juos, o ne į įmonės puslapį. Tinklaraštis gali būti ta vieta, kur apie darbuotojų paiešką galima paskelbti originaliai ir kūrybiškai.

Tinklaraštis yra puiki vieta pristatyti savo darbuotojus, kurie dirba su klientais. Vadybininkai, kurie dirba su klientais ar tiekėjais yra pusiau vieši asmenys, įmonės ambasadoriai, tad galima pardavimus vykdyti tiesiai per juos. Pristatyti žmogų galima per jo pomėgius. Yra pastebėta, kad tų pačių pomėgių vienijami pirkėjai ir pardavėjai greičiau randa bendrą kalbą, jų bendravimas yra nuoširdesnis. Pavyzdžiui, medžiotojas visada supranta kito medžiotojo poreikius. Bekelės visureigių entuziastas gali lengvai padėti kitam bekelės ralių dalyviui. Dėl to pristačius vadybininko pomėgius tinklaraštyje, galima tikėtis dėmesio iš panašių interesų turinčių klientų.

Tinklaraštis yra puiki vieta nuorodų tinklo plėtimui. SEO aspektas yra be galo svarbus, nes būtent tinklaraštis atstoja kitą interneto puslapio sritį – “Straipsniai”. Paprastai šioje srityje pateikiami keli straipsniai apie įmonės veiklą, produktus ar paslaugas. Į tokius straipsnius nuorodas gauti yra paprasčiau, nei į pagrindinį įmonės puslapį. Kaip tai daroma – klauskite SEO konsultantų.

Klientai dažnai turi klausimų. Kartais klausimai kartojasi ir vadybininkams sukelia nemažai nepatogumų aiškinant tam tikras detales. Paprastai tokiu atveju pasiruošiamas šabloniškas atsakymas, kuris kopijuojamas ir siunčiamas visiems paklausėjams. Jei esate išsiuntę jau penkis tokius laiškus, reiškia jų gali būti ir ateityje. Tokį laišką galima paskelbti tinklaraštyje ir duoti nuorodą klientams. Tokiu būdu tinklaraštis tampa klientų aptarnavimo įrankiu. Taip pat galima skatinti klientus klausti klausimų ir užduoti juos tinklaraščio komentaruose viešai. Aišku, komentarai turėtų būti moderuojami.

Įmonės tinklaraščio poreikis yra gana nemažas, tačiau dažna įmonė vis dar dvejoja. Kiek kainuoja išlaikyti tokį tinklaraštį? Jei informaciją rengsite patys – tada nieko. Jei reikės pagalbos ruošiant tekstus – 100-500 litų, priklausomai nuo tekstų kiekių. Optimalus tinklaraščio įrašų skaičius per mėnesį – 3-4. Minimalus – bent vienas įrašas per mėnesį.

Techniškai jį sukurti nesudėtinga, bet geriausiai, kad tuo iš kartų pasirūpintų interneto puslapį kurianti bendrovė.