Vieno puslapio svetainė

Vis dažniau girdime apie tokį reiškinį internete kaip vieno puslapio svetainė. Iš tikrųjų, tai labai patogus ir nebrangus įrankis pristatyti savo verslą ar paslaugą. Pasižiūrėkime iš arčiau, kas tai yra.

Kas yra vieno puslapio svetainė?

Vieno puslapio svetainė yra nedidelis, bet gana koncentruotas puslapis, kuriame trumpai ir glaustai pristatomas tam tikras prekės ženklas, paslauga ar kitas objektas. Tokių svetainių mada tai ateina, tai vėl praeina. Pastaruoju metu vėl stebimas šių svetainių „sugrįžimas”. Tai lėmė planšetinių kompiuterių populiarumas ir informacijos peržiūros specifika – horizontalus ir vertikalus informacijos peržiūrėjimas stumdant informacinius blokus, o ne tempiant puslapį į apačią (scroll). Toks informacijos vartymo būdas vadinamas tiesiog vartymu (fold). Jam pradžią davė prieš keletą metų pasirodę jQuery skriptai, primenantys knygos puslapio vartymą.

Kam vieno puslapio tinklalapis yra reikalingas?

Kyla klausimas – kam toks vieno puslapio tinklalapis yra reikalingas? Iš tikrųjų, tai yra labai aiškus pardaviminis puslapis, kurio tikslas – parduoti lankytojui prekę ar paslaugą nevedant niekur toliau. Tai vadinamasis landing page – paskutinis lankomas puslapis, po kurio lankytojas išeina iš viso arba paspaudžia pirkimo nuorodas ar mygtukus. Turbūt esate matę senus kilometro ilgio amerikietiškus puslapius, padarytus vos ne su Word redaktoriumi ir prikištus video, atsiliepimų, dešimt kartų pakartojant PIRKITE. Tai senųjų puslapių mada, kurią jau dabar pradėjo keisti kur kas gudresni vieno puslapio tinklapiai.

Realiai tokiame puslapyje galima reklamuoti ir visą verslą. Jis idealiai tinka vienkartiniams renginiams, kursams, el. knygoms pardavinėti, konsultacijoms pristatyti ir t.t. Bet koks vieno objekto pardavimas galimas būtent tokios struktūros interneto puslapyje.

Pavyzdys – vieno renginio reklama svc2baltics.com Pastebėkite, kaip išspręsta I ir II lygio meniu problema. Iš tikrųjų visas puslapis yra vientisas.

Galite paklausti, kaip išsprendžiami papildomos informacijos poreikiai? Labai paprastai – naudojant kitas antrosios kartos žiniatinklio (Web 2.0 lietuviškas pavadinimas ;)) priemones: naujienos pateikiamos Facebook ar/ir Twitter socialiniuose tinkluose, papildomos produkto ar paslaugos iliustracijos – Pinterest arba Flickr tinkluose, video – Youtube kanale, bilietai į renginį arba rezervaciją daroma per Eventbrite, išsami informacija arba prezentacija pateikia PDF ar PPT format parsisiuntimui arba naudojantis dokumentų dalinimosi tinklais Slideshare bei Scribd ir t.t. Puslapyje nelaikoma nieko, kas yra šalutinio.

Ar tai pateisinama? Iš vienos pusės sutaupoma svetainės talpinimui, o taip pat lankytojai yra paskirstomi į kitus kanalus, kurie turi būti “brandinami” atitinkamai profesionaliai. Iš kitos pusės vartotojai yra išvejami į kitus puslapius, tačiau iš ten jie gali grįžti į pradinį – pardavimų puslapį.

Technologiniai aspektai ir SEO

Iš tikrųjų vizualiai puslapis atrodo ne kaip vieno puslapio. Jis yra ilgas, tačiau šone gali būti meniu, kurią spaudžiant lankytojas yra „numetamas“ į tą puslapio vietą. Technologiškai tai yra elementarus „Anchor linkas“ – tame pačiame puslapyje pateikta nuoroda į paragrafo pavadinimą. Nereikia čia net HTML5, viskas gali būti padaryta ir su paprastu HTMLu. Vizualiai gali atrodyti, kad yra daug puslapių, tačiau pasižiūrėjus puslapio kodą galima pamatyti, kad visa informacija yra viename ištisiniame puslapyje ir į kitus vidinius puslapius nuorodų nėra.

Iš SEO pusės šis puslapis nėra labai patrauklus dėl kelių priežasčių:

  1. Jame nėra kokybiško daug turinio, todėl su laiku jis gali autoriteto ir neuždirbti. Nebent tai kursinis darbas, tačiau tokį skaityti ir atsispausdinti gana sudėtinga.
  2. Informacija gali būti slepiama po tam tikrais kodais. Google tai gali suprasti, kaip nelegalią praktiką (cloaking) ir užblokuoti puslapio rodymą paieškos rezultatuose.
  3. Naudojama labai daug nereikalingo kodo vaizdo efektams, o tai gali lėtinti puslapio krovimosi greitį, kas SEO irgi yra svarbu.
  4. Kadangi puslapio tikslas dažniausiai trumpalaikis, jo užsakovai nėra linkę investuoti š kokybišką nuorodų tinklą, nors iš kitos pusės profesionaliai padarytas puslapis pats savaime gali gauti nemažai organinių nuorodų.
  5. Gali turėti nemažai išeinančių nuorodų, tad reiktų nepamiršti „noindex“ ir „nofollow“ žaidimų.

Tokių puslapių po truputį Lietuvoje daugėja, tačiau pas mūs nėra taip gerai išvystytos pardaviminių puslapių strategijos, todėl jie sau kelią skinasi gana sunkiai, nes tik dabar į madą ateina BLOGAI (tinklaraščiai). Bet apie tai jau kitame straipsnyje.

Lėktuvo bilietų paieškos ir rezervavimo svetainės

Elektroninė komercija dažnai įsivaizduojama, kaip paprasčiausia elektroninė parduotuvė su tūkstančiu įvairių prekių, suskirstytų į virtualias lentynas – kategorijas. Deja, tai nepilnas el. komercijos vaizdas. Viena iš šio verslo sričių yra lėktuvų bilietų prekybos ir rezervavimo svetainės.

Norėčiau pristatyti patį tokių svetainių principą, nes vardintų visų nėra prasmės – jos funkcionalumu yra beveik vienodos, skiriasi tik patogumas, randamumas paieškose, bonusų sistemos.

Lėktuvo bilietai yra patraukli prekė. Jie kainuoja gana nemažus pinigus, todėl vežėjai yra suinteresuoti parduoti, o pardavėjai užsidirbti komisinį mokestį nuo kiekvieno parduoto bilieto. Koks yra uždarbis? Tiksliai niekas nesako, tačiau spėjama, kad tai gali būti 10-50 litų nuo kiekvieno parduoto bilieto. „Pasigavus“ dažnai skraidančius keleivius galima iš jų nemažai uždirbti, todėl geri pardavėjai kuria įvairias lojalumo programas, kurios kaupia „litus“, o vėliau keičia į realias nuolaidas lėktuvo bilietams iš komisinio atlygio. Bet mes aš ne apie verslo užkulisius noriu papasakoti.

Bilietų paieškos funkcionalumas

Lėktuvų bilietų paieškos ir rezervavimo sistema yra vos ne vieno puslapio svetainė, nes joje realiai yra tik pats paieškos mechanizmas ir pagalbos informacija. Kitaip ir būti negali, nes jos tikslas – ne pateikti informaciją apie skrydžius, bet juos parduoti. Jokių kitų tikslų tokie puslapiai neturi. Papildoma informacija reikštų lankytojo klaidžiojimą po puslapį neaišku kokiais tikslais, taigi sudėtingesnį pritraukimą pirkti lėktuvo bilietą į norimą miestą.

Paieškos mechanizmas daugumoje lėktuvo bilietų paieškos svetainių yra panašus:

  • Įvedami kelionės pradžios ir pabaigos miestai;
  • Įvedama tiksli kelionės data arba jos intervalas;
  • Norodoma, kiek asmenų skris, kiek iš jų suaugę ir vaikai;
  • Kartais galima nurodyti ir oro linijas, kuriomis norima skristi, nors tai nėra esminė informacija.

Paspaudus Paieškos mygtuką, sistema kurį laiką ieško. Tai yra normalu, kad reikia pakaukti minutę ar ilgiau – puslapis veikia tvarkingai, tiesiog paieškai naudojami daugybiniai procesai, kurie užtrunka.

Parodomi rezultatai kalendoriuje su tikslia suma.

Pasirenkamas norimas skrydis. Tada sistema supažindina su įvairiomis taisyklėmis ir papildoma informacija apie bilietų grąžinimą, keitimą, papildomus mokesčius. Tai svarbi informacija, galinti nulemti apsisprendimą pirkti. Suvedami kontaktiniai duomenys ir spaudžiamas Rezervacijos mygtukas arba nuoroda. Užklausimas nueina kelionių agentūrai, kuri prekiauja bilietais, kur yra dar kartą patikrinamas. Toliau viskas vyksta asmeniškai el. paštu atsiunčiant reikalingus patvirtinimus ir nuorodą apmokėjimui.

Tokie puslapiai dar kartais siūlo ir viešbučių rezervavimą, bei automobilių nuomą arba tiesiog pateikia nuorodas į savo partnerių puslapius (už tai jie irgi gauna komisinį mokestį). Lėktuvų bilietai vis tiek išlieka pagrindinis prioritetas.

Lietuvoje veikia apie 20 tokių svetainių. Jas nesunkiai galima susirasti į paiešką įvedus raktažodį „lėktuvų bilietai“, „pigūs skrydžiai“ ir panašiai.