Atsiliepimų apie paslaugas galia

„Su šia įmone buvo paprasta ir lengva bendrauti. Jie tikri savo darbo profesionalai.“

Agnė.

„Esu labai patenkintas aptarnavimu.“

Jonas.

„Labai džiaugiuosi, kad pasirinkau šią įmonę…“

Sergejus.

atsiliepimas
Gero atsiliepimo pavyzdys (kalbama apie vieną gyvenimo mokytoją).

Ką jums sako šie atsiliepimai apie įmonę? Man tai nieko. Sakote, kad kažkur jau matėte tokius? Žinokite, esu jau ir rašęs tokius klientų užsakymu, šalia kitų tekstų interneto puslapiui (Apie mus, Paslaugos). Taip supratote teisingai, rašiau tokius ir panašius atsieit klientų atsiliepimus. Man nereikia būti įtariu ir nepatikliu svetainės lankytoju, kad įtarčiau, kad šie atsiliepimai yra netikri. Kiek tokių yra lietuviškuose interneto puslapiuose? Dauguma!

Kliento atsiliepimas yra galingas ginklas. Kai kurios įmonės net neužsiima aktyvia klientų paieška – už juos tai daro esami klientai, kurie rekomenduoja įmonę savo draugams ir pažįstamiems. Paprasčiausiai rekomenduoja. Kaip tai vyksta? Kažkas klausia – „gal žinai, kas daro neblogai buhalterinę apskaitą?“. „Taip, mano buhalteriai gerai dirba. Maža firma, bet dirba normaliai, matosi, kad profai. Dirba nebrangiai, bet ir nechaltūrina… Galiu duoti kontaktą.“ Kai du pažįstami susitinka prie alaus bokalo, tokios rekomendacijos paprastai pakanka, tačiau internete viskas vyksta kiek kitaip.

Pirmiausiai, reikia įsitikinti, kad rekomendaciją duodantis žmogus yra patikimas, jo žodžiu galima pasitikėti. Paprastai po minėtos žodinės rekomendacijos seka kitas klausimas – „kaip tu su jais susijęs?“, siekiant išsiaiškinti rekomendacijos davėjo interesus. Aišku, kad įmonės akcininkas ar žmogus, kuriam pažadėti komisiniai už atvestą naują klientą nersis iš kailio, kad tik prikalbintų pasinaudoti teikiamomis paslaugomis. Rekomendacijos metu gali būti paminėti ir minusai, ne tik pliusai. Taip suteikiama galimybė pasvarstyti, ar pliusai akivaizdžiai minusus nusveria, ar jie yra esminiai, dėl kurių net kreiptis nevertėtų.

Perkelkime dabar tas rekomendacijas į internetą. Pabandysiu duoti keletą patarimų, kaip reikėtų naudoti atsiliepimus savo interneto puslapyje.

  1. Jokių automatinių atsiliepimų rašymo įskiepių! Čia jums ne koks forumas, ar skundų portalas, išklausantis buvusių darbuotojų ir konkurentų „nusiskundimus“, kurie paprastai „nuskandina“ gerus atsiliepimus.
  2. Esant galimybei, atsisakykite skyrelio „Atsiliepimai“. Jie turi būti natūralesni, nei 17 atsiliepimų rinkinukas, kuris dažnai nesikeičia metus ar net keletą metų. Jei turite įmonės naujienas, atsiliepimus iš svarbesnių klientų galite rašyti ten, bet nereikia laikyti atskiro skyriaus.
  3. Jokių datų šalia atsiliepimų. Jei kartą klientas buvo patenkintas ir sutiko duoti rekomendaciją, dar nereiškia, kad po mėnesio jis nenutrauks sutarties ir neparašys blogų atsiliepimų. Priežasčių tam gali būti daugybė, tuo tarpu skaitytojas matys, kad prieš 7 metus kažkas jūsų įmonę gyrė… Jei apleisite naujų rekomendacijų publikavimą, lankytojai taip pat matys, kad paskutinis atsiliepimas buvo prieš metus. Ar jūsų darbo kokybė metus buvo tokia bloga, kad neturite nė vieno atsiliepimo? O gal jūs jau metus veiklos nevykdote veiklos? Data atsiliepimams nereikalinga.
  4. Nerašykite atsiliepimų patys! Save girti yra labai sunku, arba tai nenatūraliai išeina… Geriau pateikite klientams trumpą klausimyną, ar atsiliepimo rašymo planą. Pavyzdžiui, a) Kokia paslauga pasinaudojote? b) Kaip ši paslauga padėjo jūsų verslui (pagerino, pagreitino)? c) Kodėl rekomenduojate visiems? Nevenkite skaičių – „30 procentų pagerėjo darbas po šios paslaugos“; „dabar viską darome dvigubai greičiau, nes šie profesionalai padėjo…“. Konkretumas reiškia, kad atsiliepimas unikalus, be to tai nemažai pasako apie paslaugos efektyvumą.
  5. Pateikite rekomendaciją davusio asmens nuotrauką, pilną vardą pavardę ir jo darbovietę. Visada atsiras iš matymo pažįstančių asmenų, taip pat tų, kurie tenka dirbti su ta pačia įmone, tad visada lankytojas žinos, kad gali pasitikslinti dėl paslaugų ir gauti asmeninę rekomendaciją.
  6. Jei gaunate rekomendacijas apie konkrečią paslaugą, natūralu, kad tokį atsiliepimą geriausiai patalpinti būtent tos paslaugos aprašyme. Tiesiog pasidomėkite tam tikru HTML kodu, kad galėtumėte gražiai įterpti atsiliepimą su nuotrauka į paslaugos puslapį – jokių papildomų TVS funkcijų čia nereikia, tad tai nieko nekainuoja papildomai. „Apie Mus“ skyrelyje taip pat galima įdėti 2-3 bendrinius atsiliepimus, tačiau akcentas vis tiek turėtų būti į paslaugų aprašymus.
  7. Nedubliuokite atsiliepimų, geriau juos subtitruokite. 🙂 Skamba įdomiai? Kai gaunate atsiliepimą rusiškai ar angliškai, pateikite originalo kalba, tada po apačia pateikite vertimą lietuviškai. Atrodys originaliai, neiškraipysite atsiliepimo minties savo vertimu. Tie, kas supranta tas kalbas, galės ir taip perskaityti.
  8. Per trumpas – blogai, per ilgas – irgi blogai. Optimalus atsiliepimo ilgis – 2-3 sakiniai. 5 žodžiai – per trumpas. Jei daugiau panegirikos ir vos ne prozos kūrinys išeina, stenkitės dėti tik esminį fragmentą. Pilną tekstą galima dėti įmonės naujienose, o atsiliepime pateikti nuorodą į pilną tekstą. Turėkite omenyje, kad skaitytojui reikia suvokti, kas ir kodėl jus rekomenduoja. Svetimos pagyros nėra labai įdomus skaitinys.
  9. Atsiliepimai, kurie gaunami ant popieriaus, įrėminti ir kitais fiziniais būdais turėtų būti tiesiog perrašomi. Beje, galima juos ir nuskenuoti, tačiau talpinti puslapyje šalia paslaugų – sunkiai suvokiamas variantas. Jei jau gautas atsiliepimas iš labai rimto kliento – padarykite naujieną ir įdėkite tiek tekstą, tiek skenuotą versiją – tai yra pakankama priežastis pasigirti ir pasipuikuoti. Tokio lygio atsiliepimų gaunama ne kas dieną, todėl paverskite jas naudingu turiniu, o ne laikykite pas direktorių stalčiuje ar ant sienos pasikabinę.

Atsiliepimai – tikrai galingas rinkodaros įrankis, tačiau jis turi būti naudojamas pagal paskirtį ir teisingai. Priešingu atveju ne tik, kad naudos nebus, bet ir žalos savo reputacija prisidarysite. Interneto vartotojai – ne idiotai, jie supranta, kada atsiliepimas yra nuoširdus ir tikras, o ne paties darbuotojo parašytas apie savo įmonę, apsimetant klientu.

SEO informacija: kokybiškos atgalinės nuorodos

nuorodosPasidarėm puslapį. Viskas veikia, bet sakė reikia dabar tų nuorodų užsipirkti. Ką galite pasiūlyti?

Tokie klausimai Rasytojas.lt el. pašto dėžutę „sudrebina“ vis dažniau ir dažniau Norėtume plačiau papasakoti, kaip yra su tuo nuorodų „užsipirkimu“.

Nuorodomis prekiauti negalima

Neseniai Google paieškos sistemos inžinierius ir SEO kelrodis Matt Cuts atsakė į vieną iš daugelio panašių klausimų. Savo video jis teigia, kad, jei gavote nuorodų iš puslapio, kuris jas nusipirko, tos nuorodos nelabai bus ko vertos ir jūsų puslapiui nepakenks. Nepakenks, bet ir nepadės. Tai tik dar vienas įrodymas, kad nuorodų pirkti negalima.

Kaip vyksta pirkimas? Labai paprastai. Įsivaizduokite, kad yra puslapis su įvairiais juokeliais. Jis gana lankomas, jame daug puslapių su įvairiais juokais. Puslapio savininkai paskelbia, kad parduoda nuorodas arba vietą nuorodoms. Sumokate kelis šimtus litų už metus ir puslapio apačioje administratoriai patalpina į jus nuorodą. Taip per vieną dieną gaunate nuorodas iš kokio 100 000 puslapių apie juokelius.

Kas vyksta toliau? Toliau jūsų puslapis palaikomas labai geru ir pakyla paieškos sistemos rezultatų eilėje per kelias pozicijas į viršų. Visi džiaugiasi, ploja, mintyse skaičiuoja būsimą pelną, kurį atneš lankytojai. Po kurio laiko Google robotas perskaito visus puslapius, kuriuose yra patalpinta nuoroda ir pradeda analizuoti ten esančius raktinius žodžius. Jei jūsų puslapis yra apie juokelius ir humorą – viskas tvarkoje. Įdomių minčių Google robotams kyla tada, kai jie mato juokelių puslapį rekomenduojantį buhalterineių paslaugų arba langų gamintojų puslapį. Čia prasideda linksmybės. Kadangi turinys yra nesusijęs, nuorodų reikšmė mažinama ir jūsų puslapis krenta paieškose žemyn.

Po kurio laiko Jūsų nuorodos laikas pasibaigia. Administratorius išima nuorodą iš savo puslapio. Po kurio laiko Google robotai būna labai nustebę – kaip jūsų puslapis, turėjęs 10 000 atgalinių nuorodų, staiga jų visų nebeteko? Ar tik nebus čia kažkokios klastos? „Klastingus“ puslapius Google baudžia sumenkindama pozicijas paieškoje. Netekę tiek nuorodų, tikriausiai nukrisite gana žemai paieškos rezultatų eilėje. Tai dėl to, kad buvote nusipirkę nuorodų. Pats nieko nedarėte? Tai gal jūsų SEO paslaugų teikėjai tai padarė už jus? Reikalaukite ataskaitų, kur nuorodos buvo patalpintos.

Kokybiškas turinys

kokybeKokybiškas turinys yra esminis Google reikalavimas. Ne tik pačiame puslapyje, bet ir kituose puslapiuose, kurie deda nuorodas į jūsų puslapį.

SEO paslaugos apima analizę, atgalines nuorodas ir šiek tiek SEO tekstų. Tai reiškia, kad SEO konsultantai, į kuriuos kreipiatės pagalbos kokybiško turinio greičiausiai neruošia. O juk Google yra aiškiai pasakęs – kokybiškas ir susijęs turinys yra geriausia vieta vertingai nuorodai.

Bet juk „užsipirkote“ 100 000 atgalinių nuorodų… Kuo gi jos blogos? Pirmiausiai, jos patalpintos puslapiuose, kurie NĖRA apie jūsų verslo sritį. Antra, vargu ar tuose puslapiuose yra kokybiško teksto, nes Google robotai puikiai supranta, kur yra iliustracija ir komentarai. Toks puslapis paprastai nėra laikomas naudingu, nes tokio turinio išliekamoji vertė yra labai menka. Tai koks tas kokybiškas turinys, paklausite. Jūs tokį kaip tik ir skaitote 😉 Tai naudingas straipsnis, kuriame yra gausu teksto, nežaidžiama su raktiniais žodžiais, naudojamas teksto formatavimas, iliustracijos, video. Toks tekstas nusipelno būti pasidalintas socialiniuose tinkluose, nes jis parašytas su tikslu duoti naudos skaitytojui. Beje, ar žinote, koks yra juokelių puslapių tikslas? Labai paprastas – sugeneruoti kuo daugiau puslapių, kuriuos verčiant keistųsi vaizdinė ir tekstinė reklama. Papildomai – nuorodų pardavimas.

Patarimas: nuorodos tik iš kokybiškų puslapių

Mūsų patarimas yra paprastas – siekite ne kiekybės, o kokybės ir nuorodas rinkite iš KOKYBIŠKŲ puslapių, kurie yra susiję tematika, o ne apie bet ką.

patarimasJei reklamuojate savo žaliuzių prekybos puslapį, nuorodas gaukite iš puslapių apie žaliuzes, statybą, langų įrengimą, interjero idėjas ir t.t. Jei reklamuojate tokį dalyką, kaip SEO paslaugos, nuorodą gaukite iš tokių straipsnių kaip šis – apie rinkodarą, interneto puslapių kūrimą, paieškos sistemas ir SEO. Tik tada jūsų nuoroda bus vertinga. Priešingu atveju – pinigai į balą, o naudos nebus jokios. Kai kuriais atvejais galite net patirti nuostolių, jei Google nuspręstų jūsų puslapį nubausti.

Beje, paskutiniai turinio rinkodaros patarimai iš profesionalų. Jei tekste yra reklamuojamas tam tikras prekinis ženklas ir paslauga, būtina apie tai nurodyti prirašant kad tai reklaminis tekstas. Na, va, nurodėme… 🙂 Dabar ramu.