Tinklaraštis verslui: kodėl reikalingas?

Tinklaraštis yra asmeninės pozicijos ir nuomonės išreiškimo įrankis, kuriuo dažnai naudojasi pavieniai asmenys. Verslui tinklaraštis yra naudojamas dėl kiek kitų priežasčių, pirmiausiai tai ryšių su visuomene kanalas, o kartais ir įrankis pardavimams skatinti. Dažniausiai keliamas klausimas yra „Ar jo reikia?”.

Atsakymas yra vienareikšmiškas – TAIP, reikia.

Dažna įmonė savo interneto puslapiuose turi skyrelį „Naujienos”. Jis dažniausiai būna pustuštis, nes įmonės vadovai mano, kad naujienų pas juos nėra, arba tiesiog nėra, kam jas rašyti. Yra ir trečias variantas, kai atrodo, kad naujiena yra nepakankamai reikšminga, kad ji atsirastų „Naujienose”. Tokia „nereikšminga” informacija gali laisvai atsirasti tinklaraštyje.

Interneto puslapis dažnai būna nepritaikytas įvairioms akcijoms skelbti. Tinklaraštis tam labai tinkamas, nes galima bet kokiu būdu paskelbti apie organizuojamą akciją ar nuolaidas. Nesvarbu, kad nuolaida taikoma tik vienam produktui ar paslaugai. Nesvarbu, kad ji nedidelė. Ši informacija gali atsirasti tinklaraštyje. Tada belieka pasidalinti per socialinius tinklus. Tai gali padaryti visi darbuotojai, net jei Facebookas yra ir blokuojamas darbovietėje.

Darbuotojo paieška yra kitas momentas, kai kyla klausimas, kaip paskleisti informaciją apie ieškomą poziciją. Galima reklamuoti CV puslapius, bet tada visi lankytojai eis pas juos, o ne į įmonės puslapį. Tinklaraštis gali būti ta vieta, kur apie darbuotojų paiešką galima paskelbti originaliai ir kūrybiškai.

Tinklaraštis yra puiki vieta pristatyti savo darbuotojus, kurie dirba su klientais. Vadybininkai, kurie dirba su klientais ar tiekėjais yra pusiau vieši asmenys, įmonės ambasadoriai, tad galima pardavimus vykdyti tiesiai per juos. Pristatyti žmogų galima per jo pomėgius. Yra pastebėta, kad tų pačių pomėgių vienijami pirkėjai ir pardavėjai greičiau randa bendrą kalbą, jų bendravimas yra nuoširdesnis. Pavyzdžiui, medžiotojas visada supranta kito medžiotojo poreikius. Bekelės visureigių entuziastas gali lengvai padėti kitam bekelės ralių dalyviui. Dėl to pristačius vadybininko pomėgius tinklaraštyje, galima tikėtis dėmesio iš panašių interesų turinčių klientų.

Tinklaraštis yra puiki vieta nuorodų tinklo plėtimui. SEO aspektas yra be galo svarbus, nes būtent tinklaraštis atstoja kitą interneto puslapio sritį – „Straipsniai”. Paprastai šioje srityje pateikiami keli straipsniai apie įmonės veiklą, produktus ar paslaugas. Į tokius straipsnius nuorodas gauti yra paprasčiau, nei į pagrindinį įmonės puslapį. Kaip tai daroma – klauskite SEO konsultantų.

Klientai dažnai turi klausimų. Kartais klausimai kartojasi ir vadybininkams sukelia nemažai nepatogumų aiškinant tam tikras detales. Paprastai tokiu atveju pasiruošiamas šabloniškas atsakymas, kuris kopijuojamas ir siunčiamas visiems paklausėjams. Jei esate išsiuntę jau penkis tokius laiškus, reiškia jų gali būti ir ateityje. Tokį laišką galima paskelbti tinklaraštyje ir duoti nuorodą klientams. Tokiu būdu tinklaraštis tampa klientų aptarnavimo įrankiu. Taip pat galima skatinti klientus klausti klausimų ir užduoti juos tinklaraščio komentaruose viešai. Aišku, komentarai turėtų būti moderuojami.

Įmonės tinklaraščio poreikis yra gana nemažas, tačiau dažna įmonė vis dar dvejoja. Kiek kainuoja išlaikyti tokį tinklaraštį? Jei informaciją rengsite patys – tada nieko. Jei reikės pagalbos ruošiant tekstus – 100-500 litų, priklausomai nuo tekstų kiekių. Optimalus tinklaraščio įrašų skaičius per mėnesį – 3-4. Minimalus – bent vienas įrašas per mėnesį.

Techniškai jį sukurti nesudėtinga, bet geriausiai, kad tuo iš kartų pasirūpintų interneto puslapį kurianti bendrovė.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *