Internetinių svetainių kūrimas

Internetinių svetainių kūrimasNorite susikurti tokią interneto svetainę, kuria galėtumėte didžiuoti 3-5 ar net daugiau metų? Atkreipkite dėmesį į šiuos praktiškus patarimus. Nesvarbu, ar kursite patys, ar samdysite profesionalus dizainerius ir programuotojus – visa tai tikrai pravers. Internetinių svetainių kūrimas nėra paprastas vaikų žaidimas, kaip kad gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, tad išprusimas šioje srityje bus tikrai naudingas.

  1. Logiška ir aiški struktūra. Labai aiškiai suplanuokite, kur bus įmonės naujienos, kaip bus sugrupuotos įmonės paslaugos, ką vaizduosite galerijoje. Aiški ir paprasta struktūra padės sukurti patogią navigaciją, o tai labai palengvins darbą jūsų lankytojams, ieškantiems informacijos. Kaip tą struktūrą padaryti paprastą? Tiesiog vadovaukitės elementariausia logika ir duokite ją išbandyti nesusijusiems su jūsų darbu žmonėms. Jei jie supras iš struktūros, kuo užsiimate, sveikiname, jums pavyko…
  2. Geri tekstai. Kai jau turite struktūrą, galite pradėti ruoštis tekstus. Rašysite patys? Tada susidarykite tam tikrą kiekvieno teksto planelį. Jei aprašinėjate paslaugas, nuspręskite, kokia struktūra jums labiausiai tiktų. Kaip tai atrodo? Labai paprastai:
  • Kas yra ši paslauga?
  • Koks yra šios paslaugos specialus pasiūlymas?
  • Kam ji yra skirta?
  • Kokie yra jos išskirtinumai?
  • Trumpas DUK.
  • Raginimas susisiekti.

Viskas labai paprasta ir aišku. Reikia tik prie kiekvieno paragrafo parašyti po 2-3 sakinius ir turėsite puikų tekstą. Neturite, kas parašo? Kreipkitės į profesionalus. Jiems taip pat galite pateikti tokį planelį ir jie parašys tai, ko reikia.

  1. Kontaktai matomoje vietoje ir raginimas veikti. Kai teikiate paslaugas ir neturite elektroninės parduotuvės, kvietimas veikti („call to action“) gali būti kiti veiksmai – paskambinkite, pasidalinkite socialiniuose tinkluose, parašykite laišką, užpildykite formą, užsiprenumeruokite naujienlaiškį ir t.t. Šalia tokių kvietimų veikti reikalingi ir aiškūs jūsų kontaktai. Jie paprastai parašomi matomiausioje puslapio vietoje – viršutiniame dešiniajame kampe.
  2. Iliustracijos. Kai teksto yra daugiau nei 5 sakiniai, iliustracija puslapiui suteikia rimtumo ir pagerina estetinį vaizdą. Dėl to reiktų jomis pasirūpinti. Aišku, jei turite kažkokio produkto aprašymą, be iliustracijų čia neišsiversite. Galima į tektą įdėti 3-10 iliustracijų, kurios parodys jūsų produktą iš visų pusių. Iliustracijos – nebūtinai nuotraukos. Tai gali būti ir stilizuoti grafikai, karikatūros, brėžiniai, prezentacijų antraštės, video klipai.
  3. Pritaikymas mobiliosioms versijoms. Tai labai svarbu. Puslapio dizainas turi būtu padarytas taip, kad jis taip pat gražiai atsivertų ir išmaniojo, ir planšetinio kompiuterio ekrane. Tai nėra kažkoks stebuklas, tiesiog teisingai ir tvarkingai parašytas CSS, numatantis teisingas proporcijas visiems šriftams, iliustracijoms, tekstams ir t.t. Šiuolaikinis WordPress dizainas tokias galimybes turi, ne veltui jis naudojamas didžiojoje daugumoje interneto svetainių.

Interneto svetainių kūrimas bus sklandus, jei pasirūpinsite visomis šiomis detalėmis.

 

Interneto puslapių kūrimas – namų darbai

Interneto puslapių kūrimasNorime pasidalinti savo patirtimi, kurią įgavome per dešimtis metų kurdami interneto puslapius. Nežiūrėkite į ją skeptiškai – tai reali patirtis, kuri kartais buvo labai karti…

Interneto puslapių kūrimas paprastai tęsiasi keletą mėnesių. Iš tiesų realaus darbo yra vos kelioms dienoms. Kodėl svetainės kuriamos taip ilgai? Atsakymas itin paprastas – kažkas nepadaro savo namų darbų laiku ir vietoje. Jei esate užsakovas, tikriausiai paklausite, kas per namų darbai?.. Deja, juos paruošti turi abi pusės, o kartais net ir trečiosios šalys.

Interneto puslapių kūrimas paprastai prasideda nuo komercinio pasiūlymo, kuriame pateikiama preliminari struktūra. Tai pirmieji namų darbai, kuriuos atlieka web studija. Ji analizuoja potencialų klientą, jo aplinką ir pasiūlo kažką specifinio būtent tam užsakovui.

Kitus namų darbus privalo ruošti jau ir pats užsakovas. Pirmiausia, rinkodaros skyrius turi aiškiai nustatyti, kokie yra puslapio tikslai, kokių rezultatų iš jo tikimasi. Tai gali būti 200 lankytojų per savaitę, 15 užklausimų el. paštu per mėnesį, 1500 unikalių lankytojų per mėnesį. Kai aiškiai nustatomi tikslai, kūrėjas gali tiksliau pasiūlyti, kokių techninių priemonių reiktų imtis tų tikslų įgyvendinimui. Svetainės tikslus reiktų surašyti viename A4 formato lape trumpai ir aiškiai. Atsispausdinti tą lapą ir pasikabinti matomoje vietoje, kad rinkodaros specialistai nepamirštų pasitikrinti kasdien.

Nuo to prasideda visas kūrimo procesas. Kūrėjai siūlo savo idėjas ir tam tikras technologijas, užsakovas visa tai tvirtina ir darbas prasideda.

Kol vyksta programavimo-integravimo darbai, reikia užsakovui atlikti dar vienus svarbius namų darbus – pasirūpinti puslapio tekstais. Jais rūpintis reikia iš karto, nelaukiant, kada puslapis bus paleistas. Dabartinė patirtis rodo, kad būtent šioje vietoje stringama dažniausiai , nes be tekstų puslapis atrodo itin nykiai ir neprofesionaliai.

Kartais namų darbus tenka paruošti ir trečiosioms šalims – įmonėms, kurios yra nusamdytos atlikti tam tikrus veiksmus. Tai gali būti reklamos agentūra, ryšių su visuomene agentūra, rinkodaros ir pardavimų konsultantai ir t.t. Jiems reikia pasiruošti savo reikalavimus būsimam interneto puslapiui, į kuriuos atsižvelgia kūrėjai. Dažnas atvejis, kai į tokias įmones kreipiamasi post factum – kai viskas jau padaryta ir paleista. Tada dažnai girdimas priekaištas – reikėjo su mumis pasitarti prieš puslapį leidžiant į viešumą…

Kaip matote, interneto puslapių kūrimas – sudėtingas procesas, kuriame dalyvauja nemažai žmonių. Kai kažkurie neparuošia savo namų darbų, produktas gaunamas nepilnas, neišdirbtas, arba jo kūrimas užsitęsia ilgą laiką, kurio nėra…