Interneto puslapių kūrimas – namų darbai

Interneto puslapių kūrimasNorime pasidalinti savo patirtimi, kurią įgavome per dešimtis metų kurdami interneto puslapius. Nežiūrėkite į ją skeptiškai – tai reali patirtis, kuri kartais buvo labai karti…

Interneto puslapių kūrimas paprastai tęsiasi keletą mėnesių. Iš tiesų realaus darbo yra vos kelioms dienoms. Kodėl svetainės kuriamos taip ilgai? Atsakymas itin paprastas – kažkas nepadaro savo namų darbų laiku ir vietoje. Jei esate užsakovas, tikriausiai paklausite, kas per namų darbai?.. Deja, juos paruošti turi abi pusės, o kartais net ir trečiosios šalys.

Interneto puslapių kūrimas paprastai prasideda nuo komercinio pasiūlymo, kuriame pateikiama preliminari struktūra. Tai pirmieji namų darbai, kuriuos atlieka web studija. Ji analizuoja potencialų klientą, jo aplinką ir pasiūlo kažką specifinio būtent tam užsakovui.

Kitus namų darbus privalo ruošti jau ir pats užsakovas. Pirmiausia, rinkodaros skyrius turi aiškiai nustatyti, kokie yra puslapio tikslai, kokių rezultatų iš jo tikimasi. Tai gali būti 200 lankytojų per savaitę, 15 užklausimų el. paštu per mėnesį, 1500 unikalių lankytojų per mėnesį. Kai aiškiai nustatomi tikslai, kūrėjas gali tiksliau pasiūlyti, kokių techninių priemonių reiktų imtis tų tikslų įgyvendinimui. Svetainės tikslus reiktų surašyti viename A4 formato lape trumpai ir aiškiai. Atsispausdinti tą lapą ir pasikabinti matomoje vietoje, kad rinkodaros specialistai nepamirštų pasitikrinti kasdien.

Nuo to prasideda visas kūrimo procesas. Kūrėjai siūlo savo idėjas ir tam tikras technologijas, užsakovas visa tai tvirtina ir darbas prasideda.

Kol vyksta programavimo-integravimo darbai, reikia užsakovui atlikti dar vienus svarbius namų darbus – pasirūpinti puslapio tekstais. Jais rūpintis reikia iš karto, nelaukiant, kada puslapis bus paleistas. Dabartinė patirtis rodo, kad būtent šioje vietoje stringama dažniausiai , nes be tekstų puslapis atrodo itin nykiai ir neprofesionaliai.

Kartais namų darbus tenka paruošti ir trečiosioms šalims – įmonėms, kurios yra nusamdytos atlikti tam tikrus veiksmus. Tai gali būti reklamos agentūra, ryšių su visuomene agentūra, rinkodaros ir pardavimų konsultantai ir t.t. Jiems reikia pasiruošti savo reikalavimus būsimam interneto puslapiui, į kuriuos atsižvelgia kūrėjai. Dažnas atvejis, kai į tokias įmones kreipiamasi post factum – kai viskas jau padaryta ir paleista. Tada dažnai girdimas priekaištas – reikėjo su mumis pasitarti prieš puslapį leidžiant į viešumą…

Kaip matote, interneto puslapių kūrimas – sudėtingas procesas, kuriame dalyvauja nemažai žmonių. Kai kažkurie neparuošia savo namų darbų, produktas gaunamas nepilnas, neišdirbtas, arba jo kūrimas užsitęsia ilgą laiką, kurio nėra…

 

, ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *