Kaip nusipirkti verslą?

Perku parduodu versląLietuvoje pradėti verslą suteikiamos gana patrauklios ir atviros galimybės, tačiau kai kurie asmenys bujodami rizikos bei nenorėdami gaišti savo laiko nusprendžia, kad kur kas geriau yra pirkti verslą, o ne bandyti įsteigti pačiam. Perku parduodu verslą – įprastas skelbimas internete. Daugelis žmonių pavargo nuo direktorių, kurie seka kiekvieną darbuotojo žingsnį. Išsilaisvinti gali padėti nuosavo verslo pradėjimas.

Vietoj pirmųjų įsteigimo žingsnių galima iškart įsigyti įmonę, kurios veiklą tęs naujas savininkas. Tai greitas ir paprastas būdas tapti verslininku. Juolab, įsigyti norimą verslą yra ypač paprasta.

  • Pats paprasčiausias būdas greitai atrasti verslą, kuris Jus domina – pasisamdyti asmenis, kurie užsiima verslo paieškomis. Žinoma, jie galiausiai už Jus nenuspręs, tačiau surinks labiausiai Jums tinkamas įmones ir pateiks pasiūlymus iš kurių galėsite pasirinkti.
  • Nusistatykite savo biudžeto galimybes. Kam? Paprasčiausiai tokiu atveju peržiūrėsite tik Jums labiausiai tinkamus ir į galimybes telpančius pasirinkimus. Juolab, rekomenduojame tiksliai susižinoti, koks tiksliai verslas Jums atrodo priimtiniausias ir kuo norėtumėte užsiimti. Tuomet tiksliai žinant sferą ir biudžetą kur kas paprasčiau palyginti ir išsivesti vidurkį kiek kokiomis sąlygomis verslas gali kainuoti.
  • Jeigu jau radote Jums labiausiai tinkamą verslą – laikas pradėti tvarkyti dokumentus, o tai yra labai sudėtingas darbas. Bent jau buvo anksčiau, kai nebuvo specialistų, kurie teikia verslo tvarkymo dokumentaciją. Perku parduodu verslą nebus sudėtingas procesas jeigu bendradarbiausite su profesionalais.
  • Daugelis dokumentų tvarkymo darbų šiuo metu gali būti atliekami internetu. Tai greitas ir paprastas būdas išsipirkti verslą ir pagaliau vadintis teisėtų savininku.

Verslo pirkimas yra kur kas paprastesnis. Juolab, jeigu norite greitai pradėti savo verslą – tokiu atveju pirkti taip pat verta labiau. Paprasčiausiai gausite viską, kas reikalinga verslo pradėjimui.

Šiais laikais tapti verslininku tikrai ne taip sunku, kaip kad anksčiau. Jums net nereikia pačiam steigti įmonės. Perku parduodu verslą skelbimai internete yra įvairialypiai, tad kuo daugiau peržiūrėsite – tuo labiau Jums tinkamą verslą pavyks atrasti.

Sėkmingas verslas yra tas, kuriam jaučiate atsidavimą.

 

 

 

 

 

Įmonių steigimas Kaune: esminiai UAB privalumai ir trūkumai

įmonių steigimas KauneJei turite gerą verslo idėją ir esate pasiruošęs ją įgyvendinti, logiškiausia būtų steigti savo įmonę, tačiau reikia atminti, kad įmonių steigimas Kaune ar kitame mieste gana sudėtingas ir painus procesas, jei savo verslą pradedate pirmą kartą. Taigi, šiandien pakalbėkime apie Uždarosios akcinės bendrovės (UAB) pagrindinius privalumus bei trūkumus, kurie leis apsispręsti ar UAB yra optimaliausias pasirinkimas, bet apie viską nuo pradžių.

UAB – ribotos atsakomybės privatus juridinis asmuo. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad jūs ar jūsų akcininkai neatsako savo turtu, jei įsteigta UAB neįvykdo savo prievolių. UAB gali steigti ir vienas, ir daugiau fizinių ar juridinių asmenų, o akcininkų skaičius yra ribojamas iki 249. Be to, akcininkai gali parduoti arba perleisti savo turimas akcijas kitam asmeniui.

Svarbu atminti, kad svarbiausius sprendimus priima ne vienas asmuo, o akcininkai. Viena akcija yra lygi vienam balsui, todėl visuotiniame susitinkime daugiausiai įtakos turi tas asmuo, kuris yra įsigijęs daugiausiai akcijų.

UAB privalumai:

  • Jei verslas klostosi nesėkmingai, akcininkas rizikuoja tik tuo turtu, kurį įnešė į UAB, o jos asmeninis turtas yra neliečiamas;
  • Jei UAB  nori pritraukti papildomų lėšų, ji gali išleisti papildomas akcijas, kurias galima įsigyti už tam tikrą mokestį;
  • Visuomet yra galimybė pasitraukti iš verslo, o savo turimas akcijas perleisti kitiems asmenims arba tiesiog parduoti savo UAB;
  • Galima tikėtis mokestinių lengvatų. Jei vidutinis darbuotojų skaičius neviršija dešimt žmonių, o mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 300 tūkstančių eurų, taikomas ne 15 proc. mokesčio tarifas, o lengvatinis – 5 proc.

UAB trūkumai:

  • Steigiant UAB, privaloma įnešti įstatinį kapitalą, kuris negali būti mažesnis nei 2500 eurų;
  • Įmonių steigimas Kaune ar kitame mieste reikalauja įregistruoti nuolatinį UAB būstinės adresą, kur būtų galiam siųsti korespondenciją ir kitus dokumentus. Nemažai daliai būsimųjų verslininkų tai tampa išties dideliu galvos skausmu;
  • Jei UAB dirba pelningai, akcininkai gali išmokėti uždirbtą pelną tik per dividendus arba gaunant darbo užmokestį. O tai reiškia, kad teks mokėti išties didelius mokesčius.

 

Registravimas PVM mokėtojų registre

registravimas PVM mokėtojų registrePridėtinės vertės mokestis yra renkamas valstybės už prekes ir paslaugas, teikiamas Lietuvos teritorijoje, taip pat ir kitose ES šalyse. Šiuo metu PVM yra 21%. Didžiausias PVM Europoje yra Vengrijoje – 27 %, mažiausias – Kipre ir Liuksemburge – 15 %.

Visi fiziniai ir juridiniai asmenys privalo registruotis PVM mokėtoju, jei jų pajamos per metus siekia 45 tūkstančius eurų ir daugiau. Registravimasis yra neautomatiškas, tad reikia pateikti tam tikrus dokumentus. Registravimas PVM mokėtojų registre yra savanoriškas. Tai reiškia, kad fizinis ar juridinis asmuo (įmonė) gali ir nesiregistruoti, jei jo pajamos nesiekia 45 000 eurų per metus. Gali registruotis, jei tokia suma ir nesiekia. Paprastai registruojamasi tuo atveju, kai vykdoma nemažai įvairių pirkimų ir galima sudengti sumokėtą ir mokėtiną pridėtinės vertės mokestį. Tai reiškia, kad įmonė, kuri pirko prekių už 1000 eurų per mėnesį neturės mokėti 210 eurų už suteiktas paslaugas. Kartais gali nutikti net taip, kad įmonei ne tik nereikia kas mėnesį pervesti PVM į VMI sąskaitą, bet ir dalis mokesčio perkeliamas kitam mėnesiui.

Šia tvarka aktyviai naudojasi ir įvairūs sukčiai, fiktyviai teikiantys paslaugas ir grobstantys PVM, tačiau jų schemos mokesčių inspektoriams ir FNTT dažniausiai yra žinomos ir stebimos.

Jei įmonė mato, kad šiais metais jų apyvarta viršys 45 tūkstančius eurų, jai reiktų kreiptis į finansininkus, kurie užsiima įvairiomis įmonės buhalterijos paslaugomis. Būtent profesionalai gali greitai ir tiksliai registruoti verslą PVM mokėtoju. Aišku, gali ir savas buhalteris, jei tik turi pakankamai kompetencijos ir žinių. Būtent dėl šių dviejų dalykų trūkumų yra daroma daugiausia klaidų, po kurių vis tiek tenka kreiptis į profesionalius finansininkus, kad būtų sutvarkyta viskas taip, kaip reikia. Dėl to nereiktų stebėtis ir kaltinti savo buhalterio, atliekančio kasdienines ataskaitų ir sąskaitų apskaitos vedimo procedūras. Registravimas PVM mokėtojų registre – labai retai atliekama paslauga, todėl įmonėje net ir ilgus metus dirbantis buhalteris gali būti su tokia procedūra tiesiog niekada nesusidūręs, o teorinių žinių gali ir nepakakti.

Registruotis PVM mokėtoju galima internetu, naudojant el. parašą, arba notaro biure. Ši paslauga kainuoja apie 85 eurus.