Internetinių svetainių kūrimas – už ką mokame

interneto-svetainiu-kurimasKalbėsiu, kaip klientas, kuriam kuria svetainę, taip pat sau atsakysiu, kaip kūrėjas, kuriantis tokiam neapsisprendusiam klientui interneto puslapį. Atrodys šizofreniška? Nieko tokio, nes esu stovėjęs abiejose barikadų pusėse ir puikiai žinau, kokiais pabūklais šaudoma…

Internetinių svetainių kūrimas – ilgas ir sudėtingas procesas tiek vieniems, tiek kitiems. Kaip jį sutrumpinti? Naudojamos įvairios gudrybės, tačiau mes ne apie tai…

Už ką vis dėlto mokama?

Klientas yra visada teisus. Mano norai – jums įsakymas! Kas pinigus moka, tas ir muziką užsakinėja… Tokia liaudies išmintimi vadovaujasi visi klientai, tikėdamiesi, kad už pigiai jų projektas bus padarytas gerai ir kokybiškai, o taip pat laiku… Už visa tai mokami pinigai, bet už ką konkrečiai?

Už ilgus susirašinėjimus el. paštu, ilgus skambučius su anekdotų papasakojimu, už susitikimą, kurio metu buvo nuspręsta, kad po savaitės darysime dar vieną susitikimą teoriškai NEMOKAMA. Internetinių puslapių kūrėjai tai labai nori apmokestinti ir tai jiems pavyksta po eilute sąmatoje „Projektų vadovo darbas“ arba „Konsultacijos“. Jei pamatysite šiose eilutėse keturženklius skaičius, žinokite, kad projektų vadovai nusiteikę su jumis kaip reikiant pavargti, nes pats nelabai suvokiate, ko norite, arba jie nelabai supranta, ką sakote…

Sąmatos eilutė „Dizainas“ yra viena aiškiausių, bet problematiškiausių eilučių. Už dizainą mokami dideli pinigai, tačiau kai dizainerius atsiunčia baltą lapą su logotipu ir trimis brūkšniukais šalia meniu punktų, klientų kraujas paprastai užverda… NEMOKĖSIU už baltą spalvą! Tokia būna pirmoji reakcija. Tada dizaineris pripiešia spalvų, arba dar blogiau, išsitraukia kitą tokį prispalvintą dizainą, kurį darė kitai įmonei, sukeičia logotipą, meniu punktus ir atsiunčia. Va dabar, tai jau matosi, kad įdėta darbo…Mieli klientai, jūs net nenutuokiate, kiek ir kokį darbą padarė dizaineris iki prieidamas prie baltojo varianto, tad teks patikėti įrašyta suma. Internetinių svetainių kūrimas – sudėtingas procesas, patikėkite…

Po sąmatos eilute „Programavimo darbai“ slepiasi visas ledkalnis įvairių darbų, apie kuriuos klientai nežino, nenori ir negali žinoti. Paprastai viskas priklauso nuo projekto sudėtingumo. Lietuvoje jie sudėtingi tik tiek, kad reikia įdėti laiškų siuntimo formą, nes visa kita yra tekstinė informacija. Tam reikalui jungiamas galingas TVSas (Turinio valdymo sistema) arba CMSas (Content Management System). Kuo jie skiriasi? Tuo, kad TVSas yra paties programuotojo sukurtas, todėl baisiai sudėtingas ir mokamas, o CMSas – nemokamas, tūkstančių programuotojų palaikomas produktas, prieinamas visiems. Tiek pie vieno, tiek prie kito reikia pasikrapštyti kelias valandas, todėl čia kaina dažniausiai eina už valandas, kurias programuotojas praleidžia darydamas puslapį + kurias praleis vėliau, kai perdarinės pagal kliento reikalavimus. Supratote teisingai, tai dviguba, o kartais ir triguba kaina (prisideda dar TVSo aptarnavimo mokestis). Kaip padaryti ją viengubą? O gi mokėti post factum – kai projektas jau padarytas. Deja, čia atsiveria plačios durys įvairiems kainų žaidimams ir projektas gali išeiti visiškai brangus ir ne trupučio nenaudingas…

Dar yra viena eilutė „Nenumatytos išlaidos“. Tai savotiškas „draudimo“ mokestis tam atvejui, jei reikės projektą perdaryti… Logiškai mąstant, nieko nenumatyto neatsitiks, nes vizitai numatyti, skambučiai numatyti, ataskaitos numatytos. Juk už žemės drebėjimą mokėti nereikia, jei jis neįvyksta…

Internetinių svetainių kūrimas – brangus malonumas. Taigi, pasiruoškite ploninti pinigines už pusę dalykų, kurių neužsakote. Tai kaina, kuri mokama už nekokybišką komunikaciją.


Atsakymų į “Internetinių svetainių kūrimas – už ką mokame”: 0

    • Nu jau kažkaip ir su humoru prastai 🙂 Specialiai TVS vadinu lietuviškus, o CMS – užsienietiškus TVSus 🙂 Kad aiškiai būtų galima išskirti jų „lygį”.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *